tisdag 17 november 2009

Vintage

Nu har "Fru Frej" varit igång igen och knåpat! :)
Har varit sugen på att sy en väska länge men inte riktigt kommit på hur jag ville att den skulle se ut. Ville ha nåt i rött och vitt och gärna med monogram så varför inte använda nåt jag redan har?! Två kökshanddukar och lite bomullstyg till foder så var det klart! Tur att man har shoppat lite kökshanddukar på loppis som ligger oanvända.
En väska i min stil! :)


Älskar ju kökshanddukar, särskilt i rött
och vitt så varför inte även bära omkring
på en?! :)



Det blev en liten ficka på utsidan för sånt
man vill komma åt snabbt! Gör ju inget
att det inte var mina bokstäver i monogrammet...



Hänget i blå-vitt fick sitta kvar som en liten detalj.





Passar bra till mina vita tunikor som man även
kan ha vintertid med nån fin kofta till.
Väskan använder jag även nu, den är ju
lite julig faktiskt!

Känns bra med ljusa tyger nu då det är så murrigt och mörkt ute!

Ha en fortsatt bra vecka! Kram :)

29 kommentarer:

Majas skafferi sa...

Minsann.. tror "fru Frej" har överträffat sig själv den här gången! :) Vilken underbar idé! Kökshanddukar är verkligen användbara.. Så himla fin väska!
Ha det bra!

Hem och Lycka sa...

Jättefin, så smart!

kram

Anonym sa...

Man kan göra mycket med en handduk. Fiffigt!

Malin sa...

en sån vill jag beställa av dig ... ta ordrar nu !!!!! Den skulle precis som du skriver passa jättebra till vita tunikor i sommar, så du har ett halvår till på dig att skapa en till mig ... pliiiise !!!
Det kan säkert vara en gammal släkting till mig som bodde i stan, synd att man inte har tillgång till det fina huset he he.

Vit som snö sa...

Underbar idé! (synd att man inte kan sy bara:-(
Jag tycker den är både julig, lantlig och sommarfräsch!
Kram Cilla

♥ Pia... sa...

Oja den var fin..hur stor är den..äsch jag kan väl tänka till på hur stora handdukarna är ..hihi..så kanske jag kommer på hur stor den är..det var en supersöt väska iallafall..ja det är mycket man kan göra av dessa fina handdukar..jag syr ju påsar..eller gömmor som jag kallar mina...:).ha de gött..kram.Pia

millandante sa...

Så underbar idé!! Superfin!!!
Kram

Marita sa...

Men åååå vad fin! Vilken bra idé!! Supersnygg! Såna kan du säkert tillverka och sälja...
kram, Marita

LantlivsAnette sa...

Ohhh vad fin !!! Vad du är duktig alltså !!
En väska som verkligen passar till dina ljuvliga tunikor !!
Ha det gott
Kraaam Anette

Annas skattkammare sa...

Hej! Men vad duktig du är, vilken snygg väska!
Kram /Anna

Jenny sa...

Åh vad fiin!! Vad kreativ du är:)

Ha en bra dag:)

Kram Jenny

Helen sa...

Vilken bra idé!

Du är ju för duktig! Så stilren att den går att använda året om.

Ha en bra onsdag!

Kram!

Gnistrande snö sa...

Nämen åh den är alldeles bedårande!
Bra jobbat fru frej :-)

Kram
Katarina

n o r d i n g å r d e n sa...

Fru Freej är ju sanslös!!!! En sån vacker väska, helläcker ju, åh va fint av gamla diskhanddukar, så kreativ du är, du ser, du kan ha en butik och sälja dina vackra aslter fr keramik, till diskhandduksväskor, jättefin ju!! Mari.

Lissboden sa...

Superfin väska du sytt Fru Frej. Den kan du ha både nu till jul och förstås i sommar. Jag håller med dig om att man kan ha vitt nu till vintern också. Jag brukar ha vitt och en röd tröja till jul.
Nu ångrar jag mig så att jag inte köpte lite fler kökshanddukar som jag hittade på en loppis för ett tag sedan. Jag tyckte att det var fel monogram (bokstäver) min dumsnut. Det spelar ju mindre roll har jag kommit på nu.
Ha det så gott!
Kram/Maria

Useful Art sa...

OJ vad fin, jösses vad duktig du är!! Är riktigt imponerad, väskan är superfin!

Kram /Sara

Anonym sa...

Vilken ärtig tygväska! Hälsningar från ett mörkt Grankulla, Finlad

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Men så fin!! Vilken idé du kom på där, den är toppensnygg ihop med din vita tunika.
Kram kram
AnnaMaria

Kamomilla sa...

Vilken fin ide! Om jag hittar nåt kul jultyg ska jag nog kopiera din grej om det är okej? Klart man behöver en julväska. Väskor kan tjejer aldrig ha för många av...

Marie sa...

Underbar väska, vad du är påhittig! Kommer bli superfin till vita tunikor!

Kram Marie

Anonym sa...

Verkligen jättefina handdukar :-) De passar fint i ditt hem.

Kram!

linéa sa...

Din nya väska är urfin! Ha en fin dag

Jennyshemochharmoni sa...

Gud vad duktig du är! Superfin väska! En sån som verkligen passar till allt :) Bra jobbat! KRAM

Vita små hjärtan sa...

Jättefin! Kul idé...
Kram Agnetha

Kamomilla sa...

Tack för din gulliga hälsning! Min kamera-
jag har en Fujifilm Finepix S 5600 som jag gillar jättemycket!

Vardagstugg sa...

vilken fin! =)

Annelie

Kiki sa...

Arvegods är bra till mycket! :) Jag har sytt kudde: http://maximilia.wordpress.com/2009/03/26/kokshanddukskudde-i-kokssoffan/

och en nästan likadan väska som du har gjort, fast lite enklare: http://maximilia.wordpress.com/2008/07/18/hang-upp-er-har/

Ha en skön helg!

Huset vid ån sa...

Vilken rolig ide...Vad duktig du är! Önskar dig en trevlig o skön helg! kram Therese

Anonym sa...

varfor inte:)