torsdag 12 november 2009

Adventsmys

Hade lite adventsmys i förskott häromkvällen! Tog hem thaimat och lagade mat med en kompis. Efter det spelade vi julmusik (Peter Jöback), gjorde en brasa, tände ljus och drack glögg och pepparkakor m. ädelost...mums...

På förmiddagen snöade det och det såg ut som i en snökula, ni vet en sån där glasbubbla med vatten och vita flingor som man skakar på så det ser ut som det snöar! Riktig julstämning!






















Snön lyser dock med sin frånvaro...ser bara ut som nån slängt ut lite florsocker..mer blev det inte. Ser fram emot snö på riktigt nu så det blir ljust och fint och julstämning!

Ha en trevlig helg! Kram :)

25 kommentarer:

millandante sa...

Så mysigt det lät!! Sådana stunder är guld!!!
Så fint med de röda detaljerna...!
Kram

Anonym sa...

Helt underbara bilder!

Jag blir helt härmis och vill ha lika fint.....

Visst lägtar man till advent...

Kram kram
Lena

Anonym sa...

Advent, ja gärna=) Härlig stämning i bilderna,men vad har du skrivit med på fönstret? Kan tänka mig att ta efter och skriva något tänkvärt i mitt gamla fönster.
Ha en bra fredag!
Annica

Jennyshemochharmoni sa...

Vilken julmysstämning du har gjort hemma! Superfint! Ha en toppenbra helg! KRAM

Hem och Lycka sa...

Guuud så fina bilder...

kram Mia

n o r d i n g å r d e n sa...

Å vilka fina juliga, hemtrevliga, helt "inne" - bilder du har tagit, detta går jag verkligen igång på!!! Så vackert med den läckra ljusstaken, ditt gamla fönster, handdukarna och hästarna, ååå så snyggt och fina foton med!!! Det lät som en kväll i min smak, thaimat, glögg, julmusik och julkula utanför fönstret: ) Trevlig helg, vi hörs via mail! Mari.

Gnistrande snö sa...

Så mysiga bilder och vilken härlig helg ni haft.
Jag vill också att det ska snöa här, så där som i en snökula :-)

Trevlig helg!

Kram
Katarina

Anna-Malin sa...

Så fint du gjort och underbara bilder...

Kram
Anna-Malin

Fru Ekeby sa...

Hejsan svejsan!
Mumms så mysigt det ser ut!
Grått-rött-att det piggar upp så! dom färgerna!
Trevlig helg på dej från fru Ekeby!

Susanne sa...

Mysigt!! Finns det nått annat ord, nej inte vad jag kan komma på..Kram till helgen..Susanne i Fare

fröken knopp sa...

låter som att ni hade en jätte mysig kväll!!! härligt!!

hoppas att du får en lika härlig helg!!

kramar elin

Useful Art sa...

Å vilka mysiga bilder, jag längtar tills det är dags på riktigt!
Fast vi har fuskat lite här också, har druckit både glött och julmust och ätit en lussebulle :) Men ingen julmusik än ... kanske dags snart :)

Trevlig helg!
Kram /Sara

Annas skattkammare sa...

Jättefina bilder med äkta julkänsla i! Härligt det låter med julmys ihop! Nu längtar jag.. men allra först vill jag ha klart tapetseringen så jag kan börja inreda och pynta lite innan jul..
Trevlig helg!
Kram /Anna

Kamomilla sa...

Jag tror jag ska ta och klicka hem den där jöback via en nätbutik. Det låter så mysigt med snö, jöback och allt ackompanjerat av dina fina bilder!

Tulipa sa...

Hej!
Jag hittade snöflingorna på en länk hos Jema Rose, men när jag var in till hennes blogg nu så hittade jag bara sista inlägget...märkligt...och ingen länk alltså...

Cilla, Vit som snö, har också snöflingorna kanske kan hon bättre hjälpa dig...
Jag vet inte vart länken låg...bara lade in den, men när jag går in där nu så står hela koden och jag vågar inte gå tillbaka..rädd att kladda till det...
Hoppas det löser sig!

Kram Mariette

(såå himla mysigt det lät med din beskrivning av snön och "julmyset"...här har vi druckit glögg ikväll också, älskar det!)

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Här kom lite lite snö inatt, precis så det blev vitt. Får ta en runda till skogen innan det kommer mer. Det låter jättemysigt med glögg och julmusik.
Ha en toppenhelg
Stor kram
AnnaMaria

moa sa...

å, så vakre bilder!
elsker også peter jöback - herlig!
..fortsatt fiiiiin helg!

moaklem

Linruz sa...

Jag längtar med efter snön nu. Det är så mörkt oh gått ute.
Kram Lina

Vitaboet sa...

Hej hej. Jätte mysig och härlig blogg, hit kommer jag snart igen. Julstämningen har infunnit sig lite hos oss me, det är ju bra mysigt för oss julälskare.

Kram Camilla

Lissboden sa...

Som alltid har du lyckats med det lilla extra och gjort så fint! Det låt gott med pepparkakor och ädelost. Det blev jag sugen på nu,
Ha en fortsatt mysig helg!
Kram/Maria

Jenny sa...

Hej!
Vilka vackra bilder!

Hoppas du har en riktigt myysig helg:)

Kram Jenny

Malin sa...

Detta låter mysigt värre och vilken timeing med snö då ni glöggmysat Er...
Nä nån snö verkar det inte vara i sikte, vi har +9 grader och regn...märkligt väder eller snarare märklig temperatur för årstiden.
Snart, snart så ska jag börja "jula" mig men ska försöka hålla i mig till adventsveckan...svårt vill jag lova och det ligger redan saker lite är o var som ska upp då...

Kramar från Malin

Emmas utsikt sa...

Hejsan. Första gången jag är här så jag ville säga hej. Mysig blogg du har med fina detaljer och bilder. Jag kommer gärna tillbaka.

Ha det skönt!

Emma

Maria sa...

Hej, jag tycker mycket om din blogg. Du har alltid så fina bilder och du skriver på mycket inspirerande sätt. (vet inte om det var riktigt skrivet på svenska.. hoppas du förstår vad jag menar)
Ha det så bra! Maria

Randi sa...

Så mycket jag har missat. Vilken underbar julstämning du bjuder på - helt underbara bilder!
Kram Randi