söndag 22 november 2009

Tjuvstart på advent

Tänk att det äntligen blev sol i lördags! Helt fantastiskt! Kände mig som en ny människa! :)
I helgen har jag varit ut och letat lingonris, blåbärsris, grön mossa, lummer och små granar. Det gäller att passa på medan det är varmt ute och snöfritt.

Har även varit ute i god tid för en gångs skull med bakning och har bakat lussebullar och vetebullar. I övrigt har jag varit och hälsat på 2 kompisar och blivit lite inredningsinspirerad.
Tog en liten sväng till min favvobutik Butik Lillasyster oxå!

Här kommer lite kvällsbilder så kvalitén är väl inte den bästa..


En liten gran fick komma in i hallen redan idag,
kunde inte vänta till första advent.




En pyttegran hamnade i en träkruka som jag
köpt i Butik Lillasyster.




Den här klämman fick jag av en kompis
i veckan, jättegulligt!..även den kommer
från Butik Lillasyster.




Det blev rätt så mycket bullar! Mums!

Ha en bra vecka! Kram :)

38 kommentarer:

Malin sa...

My god vad många bullar !!! Ser supergott ut. Helt underbart med granarna, ska oxå fixa en mini med ljusslinga i, behöver inte vara mer pynt i än så. Har butiken ngn webshop än?

Susanne sa...

Så massa mys..jag skulle fixat lite sånt idag men här har varit så hemskt väder så jag hade ingen pyssel lust..även om min sambo fixat små granar i skogen =)..
Kram och ha en bra start på din vecka..Susanne

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken fin gran du har i hallen, det är så mysigt med små ljus som lyser. Och dina bullar ser väldigt goda ut.
Ha nu en bra vecka
Goa kramen
AnnaMaria

Marita sa...

Mmmm, vilka smaskiga bullar!!! Själv har jag inte börja med adventsbaket ännu, får allt sätta fart i veckan! Tur man inte jobbar på kvällarna....
Vad bra att du också har tjuvstartat lite... jag var ut i skogen och plockade grön mossa igår, gjorde dörrkransar av den... kundet inte vänta på att få sätta upp dem så de hänger redan på ytterdörrarna!! Fint blev det i alla fall!
kram, Marita

Vit som snö sa...

Vad du varit flitig!
Jaa, jag har iallafall köpt jästen och saffranet till bullarna:-)
Så härligt med smågranarna och det ser adventsfint ut hos dej!
Kram Cilla

Hem och Harmoni Marie sa...

Så mysigt med granen i hallen, verkligen stämningsfullt!
Och jag kan tänka mig att det luktade underbart i huset med bullbaket...

Ha en fin vecka, kram Marie

Skatan sa...

Gud vilket härligt bullfat! Och ljusklämman...den var riktigt, riktigt fin!

Mysigt med smågranar. Jag måste nog ta mig en sväng ut i granskogen snart jag med. Det känns som om november rasar iväg...igen. jag är alltid lika förvånad över att december smyger sig på så snabbt!

Kram och sov gott!

Anna

Tulipa sa...

Vilken god avslutning..*ler*...
Jag gillar "klämman" jättemycket, och superfint med granen... Man har svårt att inte börja med pyntandet(jag har!!) så varför inte dra igång med det man känner för, det gör jag också!

Kram Mariette

Anonym sa...

Jag tror det bakas i varenda stuga idag=) Imorgon sätter jag in ett recept på lussebullar med vitchoklad om du är sugen på att prova! Fin gran en sådan ska jag också ut och "fixa".Söt ljushållare.
Annica

millandante sa...

Härliga förberedelser och så fina bilder!!
Ja lite chock fick man allt av solens strålar igår... underbart!!
Nästa söndag är det äntligen första advent!! :)
Kram

LantlivsAnette sa...

Åhhh vad fint du pyntar...och vilka mumsiga bullar !!!
Ha det gott
Kraaam Anette

Hem och Lycka sa...

Myspys! Gud vad fint!

kram

Linneagården sa...

Mmmm, vad mysigt med lilla granen & bullar é alltid gott.
Tycker klämman var jättefin, är den matt svart?

Inatt kom äntligen snön & idag bakar jag saffransbröd.
Ha en jättebra start på nya veckan.
kram /madelene

Anonym sa...

Jisses vad mysigt du har gjort.

Jag har bestämt mig att när jag är ledig på onsd o torsd då ska jag smyga ut i skogen och knycka en liten gran. Det är nämligen omöjliga att köpa här i Stockholm.

Jag har en fin zinkhink som den ska få bo i *fniss*

Kram Lena

fröken knopp sa...

ohh..dom där bullarna ser farligt goda ut!! skickar du några till mig kanske?? hihi...

Här har det med kommit in lite granar o annat julmys i helgen..känner mig redo för advent!! :)

Hoppas att du får en bra start på veckan!!

kramar elin

Vitt och nött sa...

mysbilder!! granen i hallen va såå mysig!
längtar verkligen till advent nu, ska ut i veckan å hämta några smågranar!

ha en bra start på veckan!
kram ellen

Useful Art sa...

Aå vad fint du har gjort, jättefint med den lilla granen i hinken! Och mmm vad gott med kanelbullar, duktig du är som bakat redan nu. Smart!

Kram /Sara

Jenny sa...

Hej!
Vilka små sötgranar och en sån fin klämma du fick av din kompis!

Mmm vad bullarna ser goda ut! Du kan väl skicka över några du har ju så många;)

Ha en trevlig vecka!

Kram Jenny

Jes/Vita villa vila sa...

Å vad mysigt med adventsstämning!! Det är en härlig tid nu fram till jul!

Önskar dig en fin måndag!

Kram Jes

Jennyshemochharmoni sa...

Å vad fint du har gjort! Verklig adventskänsla här inne! :)Vilken fin present du har fått också :) Supersnällt :) Ha en riktigt bra start på veckan. KRAM!

Gnistrande snö sa...

Mums vilka mysiga bilder och mums så gott det skulle vara med en nybakt bulle nu :-)
Jag har också varit ute i skogen och hämtat lite lingon, lummer och rönnbär. Någon liten gran ska jag ta på nästa tur i skogen.

Ha en fin start på veckan!

Kram
Katarina

linéa sa...

Vad mysigt med granen med ljus i. Och bullarna ser väldans goda ut!
Ha en fin måndag
:-)

Bibbi sa...

Så underbara bilder! Å´bull sugen nånting blev jag;)
Men nån sol har jag inte sett på väldigt länge.....
Blev sugen på den söta adventsgranen... Super gulligt!
Ha en skön vecka
Kramen

Kamomilla sa...

Härliga bilder, en sån ljusklämma har jag inte sett för! Den är jättefin!

hemtrevnad marie sa...

Å, så mysigt!!
Och så skönt att ha avklarat baket till advent!!
Ser att vi har samma tapet i köket, fast min är vit/ röd/ grå.
kraam

Annas skattkammare sa...

Åhh så gott det ser ut! =)
Fint du pyntat!
Kram /Anna

Sköna o Gröna Ting sa...

Tjo flöjt..., så många bullar och goda såg dom ut..., mums!!!!
Söta granar du fått tag på och visst är det lite busig känsla att tjuvstarta julen så men jisses vad HÄRLGT det är!!!

Ha en underbar vecka och ta väl hand om dig....
Kram Marianne

Lissboden sa...

Såå himla fina saker du visar. Det ser hur mysigt ut som helst hos dig och det gör det alltid förresten.
Nu blev jag sugen på att baka men det var fasligt vad saffran har blivit dyrt i år.
Ha en riktigt skön vecka!
Kram/Maria

Mina dagar sa...

Vilka jättefina granar! Ser så mysigt ut!
Ljusklämman ska jag införskaffa, vissa saker gillar man direkt:)

Hanna sa...

Hej! Åh vad fina bilder och vad fint med granen! *gilla*. Oj så gott med hembakade bullar *mums*.

Tack snälla för länken till snö effekten :) det funkade jättebra!

snart kommer fler bilder på mitt vardagsrum.. har sytt gardiner nu oxå ;).

Ha det så gott!
/Kram H

Kamomilla sa...

Hej igen!
Tack för din söta hälsning hos mig. Jag hart inget tak över terassen, vilket grämer mig lite.. allt blir ju såå vått! Jag vill ha snö nu...

Sköna o Gröna Ting sa...

Jo då..., sedan tre veckor tillbaks är jag nu "hemmafixare" hos mig själv och det känns faktiskt ganska skönt att få fira en normal jul, i lugn och ro.
I januari kan jag väl tänka mig att jag börjar bli trött på att gå hemma och dra benen efter mig så då tänkte jag så smått förbereda mitt nya projekt och blivande arbetsplats...., kan inte avslöja ännu vad det kommer bli!
Men mysigt, fräsch och HÄRLIGT kommer det bli.....

Nu skall jag fortsätta röja här hemma.., förstår inte hur fasiken det kan bli så stökigt när man städar..:o:o

Ha en skön dag
Kram Marianne

Anonym sa...

Oj vad gott det där såg ut. Hoppas allt är bra med dig. Härliga inlägg du haft under min frånvaro. Var en fröjd att läsa och bli inspirerad av. Ha en skön kväll! Kram Sofia

Kalkstenssommar sa...

ååå så vackert med granen i zinkhingen!

Kram L

Made in Persbo...Carina sa...

Tack söta rara för dina fina ord! Du kanske har hunnit få tag i tidningen nu...annars har du mycket trevligt att se fram emot. Hela tidningen är fullspäckad med vackra bilder och inspiration!

Å vilket enormt bullberg! Jag var flitig med att baka bullar när jag bodde i lägenhet i stan, men sen jag flyttade ut till landet för hm...14 år sedan har inte tiden velat räcka till för stora bullbak. Det blir mest snabbfixade kakor i form.

Ha det gott!
Kram, Carina

Unknown sa...

Hej!

Lummern är en fridlyst växt.
Så är du en sann naturvän upplyser du om det så att lummern får vara ifred i skogen för alla klåfingriga.
Den växer otroligt långsamt, därav fridlysning.
Pga plockning har den varit nära utrotning.

mvh
en sann lummervän

Ingun sa...

Så fint du har det og så mange boller;-))

Anonym sa...

Tack for intiresny Blog