söndag 8 november 2009

Inför advent

I somras hittade jag en öppen låda med fyra fack som jag inte kunde motstå fast jag inte visste vad jag skulle ha den till. Hittade den i en underbar liten blomsterbutik på landet, en butik som inte sa så mycket på utsidan men när jag kom in så blev jag alldeles lyrisk...det var fullt med inspiration och fina saker och blommor på en liten yta..hade kunnat köpa hela blomsterbutiken! :)

I alla fall så fick jag ett infall en dag att jag skulle göra nåt med den och fota den....och faktum är att jag är mest fantasirik och kreativ när det ska gå undan för då tänker jag inte så mycket...jag bara gör. Hå och hej med Farbror Frej eller nåt! :)


En glimt av lådan i den grå nyansen som jag
gillar så mycket och med ett grått fönster i
samma färg bakom.



Glasburkar är alltid bra att spara på, dom kan
man använda till mycket. Duken är en
kökshandduk som någon broderat på och
jag fyndat på loppis.



En grå låda m fack, glasburkar, strösocker,
stearinljus och några juliga band så var
adventsljusstaken klar inför advent! :)
Närbild.



Lite adventsinspiration med
"Stilla natt"!
Nu är det dags att lysa upp novembermörkret med lite ljus!
Ha en bra kommande vecka! :)
Tillägg: Tänk på att sockret kan börja brinna om det blir för varmt! Nu tog jag vad jag hade hemma men jag känner att jag vill varna för brandrisken om ni använder socker, använd istället salt om ni ska göra samma sak, för det brinner inte!

35 kommentarer:

Kamomilla sa...

Oj så fint! jag gillar det röda mot det grå...
Enkelt och vackert! Så ska det vara!

S o F sa...

Detta blev ju bara helt superläckert!

Jag är imponerad av din kreativitet och av resultatet.

Härligt att se. Tack!

Ha en fin vecka!

Hem och Harmoni Marie sa...

Super duper fint!
Så sugen jag blir på att göra ngt liknande nu... hm..undrar om jag har någon bra liten låda i gömmorna..

Kram Marie

Karin sa...

Åhh men så fint! :) Kul idé med glasburkarna i. Tänk nu är det snart advent.

Kram Karin

Moa sa...

Så mysigt och fint! En kreativ adventsljusstake :)

Fru Ekeby sa...

Hejsan svejsan!
Suck.... såå snyggt!
Det blir härmning direkt om jag hittar nån liknande låda!
Socker! Så genialt och enkelt!
Ha det bra önskar fru Ekeby.

Marie sa...

Enkelt och vackert, supersnyggt!!!!

Ha en bra vecka!
Kram Marie

fröken knopp sa...

gud va fint!! o så enkelt!! Antar att du längtar till advent nu så du kan tända den?? :)

kramar elin

n o r d i n g å r d e n sa...

Oj så vackert!!! Och kreativt Fru Frej: ) Vilken fin låda och så fint med ljusen i sockret i burkarna,banden OCH det gamla fönstret bakom, skitsnyggt!!! Mari. ( Jättefina foton också!)

n o r d i n g å r d e n sa...

...blev så till mej att jag glömde säga - vilken otroligt fin handduk, helt unik, den vackraste jag sett!! Den där lilla butiken får du berätta mer om sen också...

Hem och Lycka sa...

Gud så fint, vilken julkänsla jag får nu. Fyndigt med lådan du inte visste vad göra med. Ibland klickar det till och blir så bra!

kram Mia

millandante sa...

Åh vad jag gillar det här!!! SÅ fint och så eget utan att det kostar en förmögenhet! Kanon!!!
Kram

Jenny sa...

Hej!
Åh vad fint, vad påhittig du är!

Ha en jättebra vecka:)

kram Jenny

Kicki sa...

Det var en ny kul idé till adventsljusstake.
Kul att hitta till Din blogg.
Nu skall jag läsa vidare hos Dig. Det var en trevlig sida.
Ha det Gott
Kicki

Skatan sa...

Heja! Snyggt blev det...det är bara att fortsätta "bara göra" för din del ;)

Önskar en skön kväll. Eller en god natts sömn kanske passar bättre när klockan snart slår 22.

Anna

Majas skafferi sa...

Hej! Vad härligt när din "Farbror Frej"-ådra kommer fram..! Så himla fint blev det! Färgerna och de olika materialen samspelar på ett utmärkt sätt!

Tulipa sa...

Vilken fin adventsljusstake!!
Kul med sockret där också, bra idè!!

Gillar det vit/grå/röda, det känns fräscht och rent.
Ibland ska man inte tänka för mycket när man skapar, då bara flyter det på och blir kanon!

Kram mariette

Malin sa...

men gud så bra det blev, du är kreativ du och ser möjligheterna. Ha en go vecka, kram Malin

Anonym sa...

Hmm,vilken kul ide!Kanske går den att överföra på något som jag har i skåpen hemma. Fina bilder!
Annica

Therese sa...

Vilken rolig idé -härlig inspiration att nysta vidare på! Tack för den :-)
/Therese - Sockenvägens Söta

Anonym sa...

Men så fint & vad fiffigt med burkarna :)

Mina dagar sa...

KANON FINT!
Vilka härliga färger!

Helen sa...

Åh, så vackert!

Vilka färger! Så enkelt, men ack vilken skönhet...

Kram!

Malin - I min trädgård sa...

Åh vad vackert! Och enkelt... men det är ju ofta det enkla som är det vackraste...

Ha en jättebra dag!

Kram M

Bibbi sa...

Det blev ju superfint! Smart tänkt:)
Kreativ ända ut i fingerspetsarna.
Så kul med att göra vackert av det enkla.
Ha en skön vecka.
Kramen

Malin sa...

Så fint det blev...vilket lyckat köp o som adventsljusstake är den helt perfekt...Snart drar det ihop sig o årets ljus ska planeras...lutar åt blockljus i år också men ska hitta å något nytt arrangemang har jag tänkt...

Kram från Malin

Lissboden sa...

Superläckert och så enkelt egentligen men det gäller att komma på det!
Ha en bra vecka!
Kram/Maria

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det blev superfint bara och plocka fram till advent. Färgen är så fin, och även fönstret är jättefint. Det gör sig så bra med handduken, härligt juligt.
Goa kramen
AnnaMaria

A Cup Of Emilia sa...

Vilken fin adventljusstake du har gjort. Grått är jättefint! Du har verkligen fina idéer :) kramar från Emilia

Anonym sa...

Hej!
Vad fint det blev! Vad många bra fynd du gör!

Kram B

A Cup Of Emilia sa...

Hejsan Designe :) Tack för din fina kommentar hos mig. Kul att du gillade den nya stilen på bloggen. Kameran jag använder är en Canon Eos 400D. Objektivet som jag använder mest nu är ett Canon EF 50/1,8 II. Ha en fin tisdag! Kramar Emilia

Karin Lindström sa...

Hej!

Det blev verkligen en fin och kreativ adventsljusstake. Jag bara älskar att kika in till alla kreativa människor och du är verkligen en av dem. Så fina bilder du visar som vanligt.

Jag har tagit fram mina gamla jultidningar och böcker och köpt några nya så här frossas det i julinspiration. Vad kan väl passa bättre då än en adventsljusstake:)

Ha en fortsatt kreativ vecka!

Många kramar
Karin

Gnistrande snö sa...

Wow vilka fantastiskt fina bilder och vilket fint arrangemang!

Kram
Katarina

Färjtorp sa...

Vilken underbar adventsljusstake!!!! Vilken superfin idé att göra så med glasburkar.
Tack för titten.

kram johanna

Kattmor ;o) sa...

SNYGGT! Behöver inte beskrivas mycket närmare än så. Du är en av mina stora inspirationskällor, jämte andra fantaster som till exempel Jul-mys-ikonen Ernst!
Får man komma med ett ödmjukt tips? Byt ur sockret mot salt, till exempel grovsalt. Läste någon stans att socker kan vara brandfarligt.