torsdag 26 november 2009

Nu är ljuset här


Idag är det äntligen ljust!
Imorse då jag hämtade tidningen så var det stjärnklart, härligt!
Solen skiner och det är man ju inte bortskämd med nu! I helgen verkar det bli liite kallare!:)
Hoppas på snö! Köpte Drömhems jultidning igår och njöt av bilderna! Nu måste jag försöka få tag i senaste numret av Jeanne Dárc Living med massor av julinspiration.

Igår var vi ute med jobbet och åt en supergod 3-rätters meny! Jättetrevligt!


Tack för att ni tittar in! Jag blir såå glad! Vi ses snart igen! :)
Kram

33 kommentarer:

Liane sa...

Hos oss skiner solen så fint, i höst känns det som att dden har både varit blötare och mörkare än vanligt men snart så skiner det ett härligt ljus hos oss från adventsljusstakarna.

Tessan sa...

Vilken härlig blogg!
Hittade hit av en slump igår när jag googlade "butik lilla syster".
Kommer nog att fortsätta följa dig!

n o r d i n g å r d e n sa...

Hej!!! Men hur fasen kan jag ha missat två inlägg!? Nu ligger jag efter ser jag. Bloggefter: )Fast jag kikade nog inte så sent på sönkväll, gick upp i ottan i måndags.Så vackra bilder fast det var kväll, bilden på granen med ljusslingan så vackert!! Och gullig kruka och mycket fin och ovanlig ljushållare fr Lillsyster-butiken, hon verkar ha jättemycket fint! Vilken bullhög, så gott, såna kan jag inte baka!Vilken fin julig bild där med enris på skåpet... mailterrorn har påbörjats: ) Mari.

Jenny sa...

Hej!
Vad härligt med solsken, det är vi inte bortskämda med nu i november!

Vilken fin bild, o jag kikar alltid lite extra på era vackra tapeter;)

Ha en trevlig eftermiddag,

Kram Jenny

Fru Ekeby sa...

Hejsan svejsan!
Vackra varma bilder!
Ja inte är vi så bortskämda med solen den här månaden direkt!
Men det passar bra nu när jag ska fota favvo advents ljusstakarna.
Ha det bra hälsar fru Ekeby!

Gnistrande snö sa...

Hos oss skiner solen ena stunden för att i nästa sekund gömma sig bakom molnen igen.

Så fin bild, ser så mysigt ut och så myisgt med jultidningar.

Kram
Katarina

Gnistrande snö sa...

Tack för din rara kommentar, ja visst är det många bloggare som gjort så fina pysseltips. Jag har röstat på alla som jag gillar och det blev många, många :-)

Ha det så fint!

Kram
Katarina

LantlivsAnette sa...

Ohhh vilken fin och ljus bild du visar oss !! Vad härligt med lite sol ljus..här är det bara mörkt o grått, omöjligt att fota, hoppas att det är ljust i helgen då jag är ledig så att man kan fota fint..
Kraaam Anette

Emelie sa...

Guuud vad fint du har det!
Och jag älskar verkligen den vackra tapeten du har på väggen. Så härligt varmt och ombonat. :)
Man fick sig lite inspiration och idéer verkligen :)
ha det så bra!
kram

Bibbi sa...

Roligt att nån har lite ljus... Här är bara grått och regn... Men jag får njuta av att jag fått ljust i hallen "hi hi" Maken till och med rinde mig i dag och frågade hur vi kunnat ha grönt och träfärgat så många år. Så kul när även han ser det positiva med renoveringen;)
Hoppas du får en härlig första advent:)
Kramen

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Har varit dålig på att springa runt här i bloggvärlden på sistone , men nu är jag ute på en liten runda ;-)
Tänker inte tjata om dina underbara tapeter , men dom är ju så fina !!
Du har hunnit riktigt långt i pyntandet ser jag , så fint med allt grönt !
Diggar oxå din underbara handuksväska , suverän !
Kramisar/Loppan

Vitt o Vältummat sa...

Jag har köpt magasinet och har tittat lite och man blir alldeles matt så fint det är!
Ha det bra
Kram
Åsa

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det syns att det var ljust när du tog bilden, det är vi inte bortskämda med. Och den tidningen Drömhems julhem, den var riktigt bra.
Ha nu en bra adventshelg
Goa kramen
AnnaMaria

Vardagstugg sa...

Vilken fin bild!

Trevlig kväll/

Annelie

Anonym sa...

Visst blir man glad. Hos oss sken även solen idag och man fylls verkligen av energi efter allt mörker och regn som varit. Ha en skön kväll! Kram Sofia

Lissboden sa...

Jättefint kort!
Dina tapeter är så vackra och visst var det härligt idag med lite mer ljus.
Ha en fin adventshelg!
Kram/Maria

Kamomilla sa...

Visst var det härligt med sol!! Bara det kom snö också!..

sara - Glitterögon sa...

Vilken underbar tapet.
Hela ditt hem och din blogg är så stämningfull. Jag önskar jag fick vara en lite fluga på väggen och surra runt hemma hos dig. Se på allt fint :)
Du är en av mina stora inspirationskällor när det kommer till att försöka få en gammaldags, lantlig känsla över vårt nybyggda hus.

Tessie sa...

Vad härligt för dig att du bor där det är ljust. Här i Uppsala är de tlika grått och trist som vanligt :-(

Ha en riktigt mysig fredag!

Kram Torparfrun

Lissboden sa...

Hej igen!
Visst är det kul att Susanne skall öppna en butik vid smedjorna. Jag är inte ett dugg avundsjuk, blink, blink.
Hennes man arbetar som fotograf så hon har helt underbara bilder med ett fantastiskt ljus.
Jag ska absolut gå och besöka henne på söndag!
Ha det så gott och passa på att njut av solen idag!
Kram/Maria

Gnistrande snö sa...

Tänkte bara smyga in här och önska dig en skön adventshelg och samtidigt berätta att jag nu fått Gudrun Sjödén katalogerna, så mycket fint och så många härliga bilder det är i dem. Tack för tipset!

Kram
Katarina

Annas skattkammare sa...

Hej! Så fin bild! Visst är det skönt när ljuset tittar fram- det är vi inte bortskämda med..
Trevlig helg!
Kram /Anna

Målargården sa...

Åh, du har så himla fint hemma hos dig. Verkligen inspirerande att kika in på din blogg....vilket jag gjort ganska ofta även om jag inte kommenterat eller gjort några nya inlägg själv.
Här har också pysslats och i helgen åker jag och dottern runt på en massa julmarknader, bla. Leksands som man verkligen inte vill missa. Ha en skön 1a advent./ Kram Eva-Mari

Vita små hjärtan sa...

Vacker bild!
Önskar dig en härlig adventshelg!
Kram Agnetha

Fru Ekeby sa...

Hejsan igen!
Jo tapeten är Duro, katalog: Atmosfär 3, och tapeten heter Florence.
Trevlig 1:a Advent!

Linneagården sa...

Hoppas du får en jättemysig helg med mycket ljus & annat gott.
Många kramar /madelene

Annika Christensen sa...

Vad fint du har gjort!
Riktigt juligt...
Annika

millandante sa...

Vilken fantastiskt inspirerande bild!! Ja det är alla dina foton! Och som jag sagt förrut, speciellt de med den tapeten, den är underbar!!
Kram

Skatan sa...

Hej och tack för hälsningen!

Jag vet inte om tidnignen har kommit till butik ännu. Jag tror inte det. Jag har bara förstått ännu så länge att den var med i senaste numret. Kul!

Här är det också kallt och klart idag. Jätteskönt som omväxling mot allt det ruggiga, mörka och blöta...

Sköt om dig.

Kram,

Anna

nea i det gula huset sa...

Vad härligt det låter med sol!
Här har det varit mulet, mulet och åter mulet!
Men jag tror nog att det kommer bli sol här oxå så småningom! ;)

Ha en skön helg och första advent!
Kram Nea

BLONDETTY sa...

Vad julfint du har!
http://www.blondetty.blogspot.com/

C De-sign sa...

Fint med liten gran och allt.... önskar dig en fin och stämningsfull start på december! Kram fr C

Huset vid ån sa...

Tack för titten inne hos mig....Här är det fullt upp så bloggen kommer lite åt "sidan" just nu. Nu fick jag se lite av din underbara kökstapet den är ju såå fin! Hoppas adventshelgen varit bra.....Kram Therese