fredag 20 november 2009

Tänd ett ljus

Det kan behövas i det här mörkret! Inte nog med att det är mörkt nu..oftast klär man sig ju mörkt den här årstiden, märker det tydligt på jobbet. Igår var jag kärringen mot strömmen och hade vitt på mig... åtminstone upptill, tyckte jag kände mig lite piggare då faktiskt! :)

Man får hitta ljusterapi på flera sätt nu!


Har länge letat efter julgransljushållare...gamla..men hittade inte såna så det blev nya svarta från Me and my home!



Det kanske är lättare att läsa med ett ljus
tänt i boken?!




Ihopknåpat hjärta.





Pappas glasögon sedan han var barn
finns som prydnad hemma hos mig.





De här söta virkade hängena fick jag som
bonus från gulliga Sofia med butiken
Me and my home! Tack! :)


Ha en härlig helg! Nu är det bara en vecka kvar tills advent! Är nog läge att baka lite i helgen och frysa in!

Kram :)

19 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Imorgon blir det sol..tjoho! Fast jag tror det inte förrän jag ser det. Men i tidningen är det en stor sol. Idag är det jättegrått och regn, ditt söta ljus lyser fint en sån dag. Jättefina ljushållare också. Jag hittade gamla på Tradera.
Ha en mysig helg
Kram kram
AnnaMaria

Sköna o Gröna Ting sa...

Klart att man kan klä sig i vitt..., året om tycker jag!
Nackdelen är bara att jag är så sablans vit i hyn på vinterhalvåret och jag känner mig än blekare när jag får något vitt upptill.
Måste kommentera din väska ifrån förra inlägget..., JAG ÄLSKAR DEN!!!!
Den ser bara så härlig ut och jag tror att du kommer att få mycket användning av den.., passar ju till vitt :) :)...

Härlig helg.., imorgon kommer solen!!!
Kram Marianne

Malin sa...

jag har gäspmaraton här hemmamedmig själv, jag har planer på att köpa en sån där ljuslampa för det här går inte längre. Jag har aldrig tidigare känt av trötthet på hösten men nu verkar det komma krypande. Jag mår inte dåligt, deppar eller så utan sitter bara å gäspar !och roligare saker kan man hitta på än å va trött. Hoppas du får energi i helgen, många kramar från moi i Jönköping

Helen sa...

Stämningsfyllda bilder!!

Och tack och lov för stearinljusen denna gråa novembermånad.

Ha en mysig helg!

Kram!

n o r d i n g å r d e n sa...

Å vilka poetiska bilder! Så fint det var med din pappas gamla glasögon och den svarta ljushållaren, trevlig helg önskar jag!

Susanne sa...

Oj jag som sålde massa nu på tradera!
De finns säkert mer att få tag i dessa vackra hållare på tradera..Kram Susanne

Vit som snö sa...

Jaa, när du säger det, här sitter jag i kolsvarta kläder! Så trist. Jag tror jag ska byta till min rosa(!) mysdress. För det är det fredagen ikväll handlar om. Myyys!
Så söt ljushållare! O lilla pärlhjärtat var så sött.
Vilken lycka att få ha pappas gamla fina glasögon!!!
Kram Cilla

Marina sa...

Jaaa 19 st gamla ljushållare finnes hos mig..inköpta på tradera..Hihi...

Lissboden sa...

Ljushållarna är jättefina. Jag har sådana i boden men de är i zink, jag har faktiskt aldrig sett sådana som du visar. Jättefina!!
Det är helt rätt att ha vita kläder nu men visst känner man sig lite ovan, det är lättare att sätta på sig svart. Det känns som om solbrännan gör att man klär lite bättre i vitt på sommaren.
Nåväl, ha en riktigt skön helg med förhoppningsvis lite sol imorgon!
Kram/Maria

Kamomilla sa...

Man borde göra som du... Dessutom har vi för vana att göra samma med gardinerna, just då när vi behöver ljuset som mest sätter vi mörka gardiner och till sommaren tunna skira ljusa...!

Vitt och nött sa...

såna där ljushållare är så himla fina!
hade turen å hitta en hel påse såna ljushållare på loppis för 5 kronor :)

Hoppas du får en härlig helg!
kram ellen

millandante sa...

Vad bra!! Ska nog också sätta på mig något vitt imorgon! ska ju bli soligt här i Bohuslän också... tjohooo!!!
Härliga bilder, tänk att du har kvar hans glasögon... fint!
Kram

Karin Lindström sa...

Hej!

Jag har också letat gamla hållare, men bara hittat blanka nyare. Det var ett bra tips. Kan du tipsa mig om snö på bloggen oxå? Jag har lagt till flera olika men de fungerar inte. Min blogg blir helt tom och så ser man snön som streck på hela sidan. Jag är ju hopplöst otecknisk. Förra vintern gick det utmärkt.


Din väska är jättefin! Tänk vad man kan skapa mycket med handdukar:)

Ha en fortsatt kreativ helg!

kramar

Karin

Annas skattkammare sa...

Hej! Så fint du pyntat boken med ljuset och hjärtat! Trevlig helg!
Kram /Anna

Sköna o Gröna Ting sa...

Jag hade turen förra helgen, var på min favvoloppis som ligger i närheten och det första jag springer på är en hel trälåda FULL med ljuskklämmor.., gamla!!!
Jag blev fullkomligt tokig och dyker ner med båda nävarna, armbågarna och hela huvudet för att leta rätt på tio som var likadana.
Skäms för att säga det men jag fick alla tio för en tjuga.., billigt attans!

Ja du, min butik Sköna & Gröna lades ner för tre veckor sedan och det är min första jul på länge som inte kommer att bli som den brukar.
Känns tomt och knepigt men samtidigt skönt..., en lugn och fridefull jul väntar!

Hoppas du får en skön söndag och ta väl hand om dig.
Kram Marianne

Ankan sa...

Dina bilder är vackra och stämningsfulla! Vilken otroligt fin adventsljusstake du gjorde med lådan och glasburkarna! Så enkelt men vackert!
Kramar

Hanna sa...

Hej! =)

Vilket fint ljus! Visst kan man klä sig i vitt även på vintern :).

Vart har du fått tag i snowflakes på din blogg? vill gärna oxå ha det, men jag vet inte hur jag hittar den ;). Hoppas att du kan hjälpa mig.

Ha en fortsatt trevlig söndag! Kram Kram H

Vita små hjärtan sa...

Härliga bilder....
Kram Agnetha

Malin sa...

Sådan ljushållare är läckra och jag såg att Panduro säljer nya...har ett gäng som är riktigt gamla men skulle vilja ha fler...
Så vacker stilleben med den gamla boken och glasögonen...ro fyllt...

Kramar från malin