söndag 25 juli 2010

Tid

Nu har jag äntligen oxå hittat en gammal urtavla med tillhörande etui dessutom :) Jag har alltid undrat var alla hittar sina urtavlor...jag har aldrig sett några på nån loppis eller auktion men nu äntligen! Jag tycker den är vacker!



Den funkar ju inte men det gör inget!





På baksidan står det antingen Amcre eller Amore,
sedan ligne droite. Vet inte vad det betyder.




Här en ny modell som jag fick i present
då jag fyllde år.





Baksidan är oxå fin.



Ha det! :)

11 kommentarer:

♥ Pia... sa...

Hej..ja jag har oxå funderat var alla finner sina ur..??.. Dina ur var jättevackra..Jag har ett ur som inte är sååå gammalt, vackert är det ändå..fick det av min svärmor för trettio år sedan..det kanske är gammmalt då:)..
ha de gött..Pia

Skogslyckan sa...

Underbart vackert ur du köpt. Verkar som det varit en kärleksgåva, med tanke på inskriptionen..?
Kram Pia

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilken fin gammal urtavla du hittat! Och så snyggt med det bandet till. Man kan undra var det kommer ifrån och vad det varit med om...Din nygamla klocka är vacker också och vilka fina ljusa skarpa foton! Mari.

Marita sa...

Ja det var verkligen vackra ur du har fått och fått tag på!! Jag tycker faktiskt att de är vackrare än många andra som jag sett på bloggarna...

Jag gillar ditt förra inlägg, om att bli vuxen...det brevet skulle jag också kunna skriva under! Tänk att man inte har en aning om hur otunget liv man lever som barn!! Men det är väl precis så det ska vara!!
kram, Marita

Alberte sa...

Takk for deilig og vakker inspirasjon.
Klem, Jannicke

Gilla Yoga sa...

Vilket jättefint fynd du hittat, jag förstår att du är nöjd!!!

Anonym sa...

Ancre ligne droite betyder på engelska "straight line lever" enligt denna sida som verkar handla om en liknande klocka.
http://mb.nawcc.org/showthread.php?t=45548

Lissboden sa...

Vackert ur du köpt!
Må så gott i veckan!
Kram från Maria

Jenny sa...

Åh vad fina!

Vi har ett gammalt fickur som min sambo har ärvt efter sin farfar. Det funkar inte heller men fint är det att se på och så är det ju en släktklenod:)

Ha en bra vecka!

Kraam Jenny

Kamomilla sa...

oj oj så vackra de är!!! Den där snirkligt dekorerade baksidan...

Rose Garden Malevik sa...

VACKER :)
Håkan