torsdag 17 mars 2011

Vårpastell









Som jag skrev tidigare så är jag helt galen i pastell just nu även om det inte riktigt är min stil men man blir ju så glad av såna färger! Utökade mitt förråd med muggar förra veckan med olika färger, ska köpa på mig fler då det kommer in fler färger hos Butik Lillasyster! Saknar rosa och vit!
Just de här färgerna är så milda, påminner om glass! :) De två färgerna ihop bildar nästan färgen på skåpet bakom!

Kanske blir det lite shopping igen i helgen, kan nog inte hålla mig!
Ha en trevlig helg!
Kram :)

18 kommentarer:

n o r d i n g å r d e n sa...

Men gud vilka fina muggar, men vill ju bara äta upp dem!!! Just de två färgeran skulle passat så bra i mitt kök med, och en ljust lila kanske också=) Helläckra!!! Mari.

Norrfrids Eija sa...

Butik Lillasyster har så mycket fint, livsfarligt att åka dit, det brukar fastna en hel del och plånboken töms...ljuvliga muggar och proffsiga bilder!
Ha en fin helg,
Eija

LantlivsAnette sa...

Åhh så fina..jag älskar pasteller jag också..har snöat in på ljusrosa just nu..
Kraaam Anette

Livet på Vestergård sa...

Underbart fina! Jag förstår att du tänker på glass för de ser faktiskt goda ut :)
Ha en fin dag! Kram Kicki

Villa Vinkelhaken sa...

Underbara muggar! Härliga färger såhär till våren! =)

Ha en bra fredag!
Kram Jenny

Gilla Yoga sa...

Jag håller med dig, de har en så härligt glassig nyans. Jag är inte heller förtjust i pasteller, men på våren passar de finfint!

Kram Linda

Mina drömmars hus sa...

Härliga färger, passar bra med varandra.
Önskar dig en riktigt skön fredag
AC

The Secret Garden sa...

Vilka vackra mjuka krämiga färger!
De där muggarna vill man ju ha när man ser bilderna! :)

Ha en fin dag!

Jenny sa...

Jättefina muggar o så snygga foton!
Pasteller vill jag oxå ha när våren kommer:)

Ha en trevlig helg!

Kraam Jenny

Susanne sa...

Ljuvliga färger på fina muggar ;))
kram susanne

Mjuka sa...

Hej vännen!
De är verkligen som godis.
Hoppas du får en skön helg
Kram malin

Lissboden sa...

Vad fint med lite våriga färger. Jag håller fullständigt med dig om att man vill ha massor med färg nu. Här har det snöat massor igen och det är riktigt vitt ute.
Må så gott!
Kram från Maria

Unknown sa...

Stilrena och vackra pastellmuggar du samlat.

Ljust rosa är mycket vackert och kommer att hamna på väggen i Esmeraldas rum tillsammans med mycket vitt och lite detaljer i rött. Är så vansinnigt sugen på att börja där men har lite för mycket på g samtidigt som vanligt.

Hoppas du har en mysig helg och kan sola lite i snön, här skiner solen och jag borde vara ute men måste röja inne tyvärr.

Varma kramar från mig!

Ardisia sa...

Så ljuvliga muggar! Hoppas du kan komplettera din samling :)
Visst är det fint med pasteller den här årstiden. Jag är väldigt förtjust i IB Laursens Mynta- serie, jag har fått gul-grönt porslin i present och skulle nu vilja ha rosa också! Piggar upp bland vita porslin!
Ha en fortsatt bra helg =) Kram

Ps. Sponten kommer att bli så bra! Nu ska den bara kvistlackas & målas. Tack för hjälpen & inspiration! ds

Ardisia sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Ardisia sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Ardisia sa...

Ja, jag antar att sponten ska kvistlackas (det blev v-spont förresten, inte skivor utan "riktig" panek ;)?! Har inte frågat gubben men det ser ut som att det behövs hihi! Men nu får panelen torka i ett par veckor, vill helst inte få såna fula sprickor i färgen då trät torkat & krympit ihop sig.

kråke sa...

Härliga muggar sa du att det var ib?? Vill oxå ha;)) Blomman är en torkad men vacker azalea;)

kram på dig och ha en härlig lördagskväll...

kråke