onsdag 5 december 2012

Bilder från julmarknaden


Vet väl inte riktigt vad jag heter än då det gäller mitt hantverkande så på marknaden blev det detta! :)...har väl ett annat namn på G.


Lutande marknaden i Pisa lr?! :) Här är i alla fall mitt hörn på marknaden och julgranen fick jag liksom kila fast mellan bänken och mitt bord för det blåste enormt mycket.

Här på bänken ligger mina sydda kuddar.


 
Här har vi mina alster. Sydda kuddar m brodyr, fuskskinnskuddar, tyghjärtan i granen, virkade sjalar, tyghalsband och egengjord keramik i olika former.


 
Det blev lite olika typer av keramik som manchetter, ljusstakar, skålar, vitlöksrivare, kannor, skålar, äppelmosskålar, små krukor med fat att t.ex. hyacinter ut och små muggar.


 
I bakgrunden kan man se lite bruna pepparkaksgummmor, gubbar och hjärtan med vit glasyr på...eller pepparkakor...det är ju keramik såklart! :)

 
Hyacintkrukorna..passar såklart till annat oxå..små kalanchoeblommor (ni vet höstglöd, vårglöd etc.) och pärlhyacinter m.m.


Ett av "pepparkakshängena".



Vita pyttehängen att hänga i enris, granris i kruka eller varför inte knyta fast på ett paket som pynt.



 
Ja här ser ni hängena i en liten gran oxå. Längst ner i bild smycken som min svägerska tillverkat.



Min gran med tyghjärtan och "pepparkakshängen".



Entrén till Norrfrids gårdsbutik från mitt bord. Utanför kunde man köpa glögg och pepparkakor, gott!



Det var en riktigt kul och givande dag trots kylan!

Tack alla som kom och besökte oss på marknaden!
Vill ni se fler bilder från marknaden så titta in hos Norrfrid!

Blev lite extra glad när det dök upp besökare som följer min blogg som jag inte hade en aning om. Jättekul att få se vilka ni är! Tack även för att ni handlade av mig! Det värmer! :)
Blev verkligen impad över besöket av en tjej som kom ända upp i från Skellefteå. Det var Jenny med bloggen Ruinromantikern! Kul att jag till slut hittade till din blogg! Superkul att du gillade mina saker!
Jag blir såå glad! :)

Kram på er!

13 kommentarer:

Mys och hemtrevnad sa...

vilket fint julmarknadstånd du hade, jättefina grejer du gör...kramis semlan

Norrfrids Eija sa...

O.M.G så fina saker du tillverkat, en ära att få ha det utanför sin butik! Nu får du dreja lite till för beställningarna lär hagla in;)

kråke sa...

Wieeeeeeeh vilka underbara saker du gjort!:)) Fantastiskt fina Signe:))

Precis som Eija säger, nu är det bara att köra på och dreja:)) Ska du ha webbutik eller köra via bloggen:)) Nåt att tänka på;)

Kram fina:)

kråke

Geli sa...

Soooooo beautiful and with so much love! What a pleasure to see! I wish you a wonderful time! With love, Geli

Annas skattkammare sa...

Wow vad mycket fint du gör, skulle kunna köpa allt på bilderna och framförallt din keramik som är så fin! Pepparkakorna blev jag väldigt förtjust i!
Kram Anna

Jennyshemochharmoni sa...

Superfina saker! Vilket utbud! :) Du har verkligen haft flitens lampa på ;) Kul att det blev så lyckat och lycka till med fortsatt försäljning och produktion :) Kram!

Jenny sa...

Det gick ju förstås jättebra att du länkade! (Det är så roligt att se "besöksmätaren" ticka!)

Kollade in dina bilder och hittar ännu mer fina saker som jag gärna hade handlat av dig! ...som ljusmanschetterna tex...

Hittar mycket annat fint på din blogg också... Kökssoffan är verkligt i min smak!

Hoppas att du får det trevligt i Östersund i helgen!

n o r d i n g å r d e n sa...

Jättesnygga saker, och de-Signe tycker jag är ett toppennamn! Sån vacker keramik och de där kuddarna, tänk den i natur med röd brodyr skulle passa mej, jag har just köpt en smal löpare med samma färg och ordet God Jul på! Jättefina saker, du är så proffsig! Kör på!! Mari.

Lilla Majken sa...

Du är superduktig, så otroligt mycket fint du har gjort! Jag tycker absolut du kan köra vidare på namnet, det är ju redan inarbetat via bloggen.

Kramar Therese

Anonym sa...

Jag undrar vad du tar för ljusmanchetterna som ser lite grå slitna ut samt dom vita ljusstakarna ?

Hälsningar
Sandra

gamla skolan sa...

Åh ! Så mycket fina saker du har gjort !! Så kreativ och duktig du är !
Tack för titten :)
Kram // Susanne

G:a Affären sa...

Härliga bilder med dina fina alster, så duktig du är!
Kul att du tagit upp keramiken igen, du kanske säljer över bloggen sen så småningom.

Kramar
Cia

Satu Pysselblogg ! sa...

Så fina saker som du har gjort, och vackert uppställt på marknaden!
Kram Satu