onsdag 19 december 2012

Jul i kökssoffan


Köpte så fint sittunderlägg på julmarknaden på Jamtli av tovad ull.
Den sitter jag på i min kökssoffa :)



Så härligt med den krulliga ullen i ytterkant.



I år är det blandade mönster och färger i jul-kökssoffan! :) beige,rött, vitt och svart..
det gillar jag! Det ska va lite blandat av det man gillar...inte för perfekt!



Kudde som jag broderade på för flera år sen finns oxå i kökssoffan.



Köpte även tunna ullsulor på marknaden, i grått med rött såklart! :)

Ja nu är det bråda dagar innan jul! Lite synd att det sänds så bra serier på teve nu innan jul när man inte riktigt har tid att titta men var tvungen att se både Ernst Jul och Morden i Sandhamn men lyckades ju somna mitt i Ernst program...får ta igen det på nätet! :)

Vi ses snart igen! :)

5 kommentarer:

Annas röda stol sa...

Så fina kuddar, visst är det kul att plocka fram, då blir det som nytt igen. Varmt och mjukt med det tovade. Jag provade för rätt så många år sen, gjorde oxå sulor och lite annat. Men nu häpnar man över allt fint som tovas. Ha det bra och kram. Anna

Geli sa...

Hello dear Designe! The cushions are very beautiful! And I love the wool in this special grey! The wool is from a special shep? Do you have the name of this shep bred? I wish you a very wonderful christmas with your family and your sweet pets! With love, Geli

Tina sa...

Jag älskar tovat, har inte kommit så långt och provat själv ännu men snart så...

kramen

n o r d i n g å r d e n sa...

Men så roligt, du hade också ett kökssoffeinlägg, det har jag med, i morgon!!! ;) Vilken fin tovad sittdyna du köpte på Jamtli, precis din stil, mycket fin och dina egna broderade kuddar är så läckra, mycket passande , särskilt till jul. Den i rödvitt där, snygg, är det Gudrun Sjöden? Vi ses ;) mari.

kråke sa...

Så vackert där i kökssoffan och jag håller med...det perfekta för mig är oxå att det inte är så perfekt;))

Önskar dig en underbar jul och gott nytt år:))

Kramen...

kråke

(ps. vantarna är loppisfynande:)