söndag 16 december 2012

Rosa jul

Kunde inte låta bli att köpa 2 rosa hyacinter. Köpte en mängd vita oxå som är favoriten men visst är det rätt läckert med rosa?! :)

De söta krukorna med fat kommer från Norrfrid gårdsbutik! När det gäller krukor så tycker jag såna här små med fat är såå söta. Antingen köper jag såna pyttesmå eller jättestora. Vet inte hur många gånger jag kommit hem med krukor och det blivit fel.
I fönster så känns det som ju större desto bättre! Hellre färre och stora saker om man vill få till en stil...men kan ändå inte motstå de här pyttiga! Har ju tillverkat några egna små krukor med fat i keramik oxå...kanske borde utveckla mig och göra större..får träna på det! :)












Tänk att tiden innan jul alltid går så fort...känns som om den går fortare och fortare för varje år...ja varje år går nog fortare och fortare. Njuter i alla fall av att det är väldigt juligt väder och lagom kallt!
Hoppas ni får en lugn och fin vecka innan jul!
Kram :)

5 kommentarer:

Annas röda stol sa...

Hyacinter i all ära, alla färger har sin tjusning och jag kan tycka att de rosa skiftar i lite olika nyanser...Jag tokgillar hyacinter och doften, då luktar det jul.Ha en bra Måndag och kram Anna

Marie sa...

Jag tycker också att de rosa hyacinterna är fina, men oftast blir det att jag köper de vita.

Tycker också att tiden innan jul går fortare och fortare för varje år, inte klokt att det redan är julafton om en vecka!!!

Ha en bra dag!
Kram Marie

Geli sa...

I also love hyacinths at this time of year as decoration! I wish you a lovely week! Geli

Livet på Vestergård sa...

Fint med rosa hyacinter!

n o r d i n g å r d e n sa...

Så vackert, ja rosa hyacinter är snyggt!! Vita i all ära.... och fina krukor med, du gör också snygga krukor!!! Jag har köpt tre små krukor i Köpenhemn i helgen, just för hyacinter, men som du säger, stora har man mer andvändning för i övrigt... Mari.