måndag 18 februari 2013

En titt i keramikverkstan

På väg in i verkstan! :)



Rummet är målat i vitt med oljat betonggolv med lite rött och blått och rustika detaljer
som stegen som jag fick av min granne....


Där borta i hörnet sitter jag och drejar upplyst av min röda golvlampa :)



Diverse små verktyg som behövs hänger på smideskrokar som jag köpt för längesen..tänk va "bra att ha" grejor kommer till användning rätt va det är!


Krokarna har jag satt fast på min "Stockholmsbräda" som jag kallar den för!
Hinkar med diverse bra att ha hänger på krokarna oxå.



Här har vi "Stockholmsbrädan" :)

Mitt i rummet har jag ett knådbord men det är sällan tomt och rent så över det blev det inga foton den här gången i alla fall! :) Mer bilder kommer nästa gång!

11 kommentarer:

Malin sa...

duktigt avis jag är på dig, har du egen brännugn eller åker du iväg och bränner?

Anonym sa...

Sååå mysigt och fint det ser ut!
/Mia A

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilken fin keramikverkstad du har, vilken tur att du har tillgång till en sån, för detta är ju DIN grej alltså, du är ju så duktig och skapar så mycket vackert!!! Snart blir det källarbutik ;) Snygg bräda också!

LantlivsAnette sa...

Vilket härligt rum...ett sånt skulle jag också vilja ha, har alltid drömt om att kunna dreja o dona..Du..?? Vad tar du för dina vita ljusmanchetter, jag blev så himla sugen på några såna...mejla mig om du har tid
anette.hjerpe@telia.com
Kraaam Anette

kråke sa...

Så härligt, kan tänka mig att du har det bra där i din skaparverkstad:)))

kram fina:)

kråke

Annas röda stol sa...

Fint!!! Ser spännande ut i din verkstad och tack för titten :))) Gillar de blå stolarna. Kram Anna

Norrfrids Eija sa...

Men så läckert rum och så flott att ha ett alldeles eget skaparrum där man bestämmer själv, LYCKA!

Kamomilla sa...

Vilket inspirerande rum!! Lycka !

Geli sa...

Hello Signe! It' s so beautiful in your atelier! I find it very dreamy! Have a nice week! With love, Geli

Lilla Blanka sa...

Hej fina Lisbeth!

Idag har du varit i mina tankar :)
Ja, och din keramik som är såå underbar!
Både ljusmanchetter och uppläggningsfat får mitt ❤️att skutta av glädje.

Kraaaam
Mia

G:a Affären sa...

Det är mitt i natten och jag har smygit mig in i din personliga verkstad...så härligt för en som prövat drejskivan även om det var länge sedan. Övning ger färdighet!
Dina ljusmanschetter är verkligen fina, det blir nog en beställning om det går för sig.

Ha det bra!
Kramar
Cia