fredag 8 februari 2013

Keramiknytt

Här hänger arbetsjackan! :)
Att tillverka keramik har blivit en form av arbete det oxå. Springer ner till min verkstad nån kväll i veckan och på helgerna. Igår var jag ledig för att "jobba" i min keramikverkstad! :)
Riktigt trevligt att jobba åt sig själv och få lägga upp sin dag! Visst var man lite seg på morgonen och det var väldans skönt å fika lääänge men så kom jag på att jag har ju en vän (kollega på rätta jobbet) som har en ateljé och så såg jag att hon var i sin ateljé och stickade och då kändes det plötsligt som om jag hade en kollega fast på distans. Då gick det väldigt lätt att gå iväg till verkstan och sätta fart! Såå skönt att det är ljust så länge nu oxå, då får man mer gjort! :)

Jag ska få vara med på ett hörn på Eijas Öppet hus på Norrfrid för öppning av Bed & Breakfast 2/3! Klicka på den fetstilta texten och se mer info om dagen!
Då ska jag visa upp lite ny keramik, lite påskinspirerat blir det och lite mer basic, lite Signeskapelser helt enkelt!  Det ska bli jättekul! :)

Eija har såklart butiken öppen och det finns lite smått och gott att titta på inne på Norrfrid dagen till ära!

VÄLKOMNA!




3 kommentarer:

Geli sa...

Hello Signe! I wish you a happy weekend and a lot of inspiration for your work! With love, Geli

Rummet för välbefinnande sa...

Det ryser i mig av glädje när jag läser om din keramikverkstad. Det är verkligen "splendid"

Är så glad för dig och Eija, att ni har tagit sådana kliv och faktiskt på den här korta tiden har hunnit med att förverkliga så mycket. *ler stort*

Ha en underbar helg!
Kram kram Mia

Norrfrids Eija sa...

Hej Signe! Vad kul att du kommit igång i verkstan! Tänk det är inte ens ett år sen vi hämtade hem drejskivan och ugnen i lilla bilen, på vår livsnjutarresa! Vi har kommit långt sen den dagen, båda två! Hade du någonsin kunnat tro det?
Vi hörs tjejen!