söndag 10 februari 2013

Nu blommar det

Nu blommar ljusmanschetterna! :)



Har tillverkat lite vår och sommar manschetter i vit lera med vit glasyr.



Jag har även gjort några i brun lera med vit glasyr men de känns kanske inte lika somriga.
Har inga på bild än tyvärr..



Med olika ljusmanschetter kan man skapa olika stilar på samma ljusstake. 
Förr använde man ju mycket ljusmanschetter och det har kanske minskat de senare åren. Nu när jag kan göra mina egna så känns det mycket roligare såklart! :)

Hoppas ni har en fin helg! Själv hade jag tänkt åka skidor men så kom värsta snövädret in å då är det inte kul å åka skidor...snö i ansiktet, inga spår för det driver igen osv. 
Men det var kanske inte så dumt...nu fick jag ju lite tid till bloggande istället vilket var välbehövligt! :)
Kram

16 kommentarer:

irene sa...

Fantastisk fine!!
Fortsatt god söndag till dig!
Kram

Norrfrids Eija sa...

Yes så fina de blev! Måste snart besöka din skaparverkstad för nu är jag nyfiken...

Geli sa...

Hello Signe! Your candleholder is so dreamy! I love it! Have a nice evening and a good week! With love, Geli

Odensvi gård sa...

Vilka fina ljusmanschetter, dom väcker verkligen habegär. Kan jag köpa några från dig?

n o r d i n g å r d e n sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
n o r d i n g å r d e n sa...

Inte klokt vad duktig du är, du kan ju leva på detta, skitsnygga!!! Huh va proffsigt!!!!

n o r d i n g å r d e n sa...

Alltså, jag är verkligen impad, fattar inte hur du gör, dessa är ju skitproffsiga!! Ser fina arbetsjackan du har där nere med som vi köpte i Vikarbyn ;)

Mia A sa...

såå himla fina manschetter!! Vill ha ;-)

kråke sa...

Hej du härliga kreativa duktiga kvinna!:)) underbara manschetter, sååå vackra!:)) Vill se fler bilder på dina fina verk:)))

Kram på dig och fortsatt skön vecka:))

kråke

Marie sa...

Underbara ljusmanschetter, vad duktig du är!!!!!

Ha en mysig kväll!
Kram Marie

Paula sa...

Verkligen söta!

Anonym sa...

Super super fina! Me like!

Annas röda stol sa...

Så fina!!! Du får visa mer av din keramik, man blir lite nyfiken :))) Ha en bra kväll. Kram Anna

Rapport till Vänfors sa...

Men så fina! Blir nyfiken på de bruna. En bild kanske?
Min headerbild är från mitt sk pysselrum. Gjorde i ordning det för nåt halvår sedan och ångrar det inte en sekund:) Kreativitet måste få ta plats...
Kram Annika

Annas skattkammare sa...

Så fina!!
Kram Anna

Sandra sa...

Men herregud så fina! Kan man köpa dem av dig? Jag är kär!! <3