onsdag 21 augusti 2013

Släkt

Visar här en bild på släkten! Närå, bara skojar...det här är en bricka med gammeldags bild som finns hos Norrfrid! :)
De ser i alla fall ut att ha väldigt trevligt!
 
Det roliga är att jag har faktiskt fått mig ett gäng nya släktingar! Det dök upp en fyrmänning i min mobil förra veckan..samma årgång som mig och det skiljer bara 9 dagar på oss! Hade ju inte en aning om att hon fanns!..å hon hade ju ingen aning om mig heller tills hon hittade mig genom en kontakt som vi båda haft i släktforskarärende!
 
Det blev många sms och mail och sen telefonsamtal! Superkul! Vi hade mycket att prata om och uppdatera kring släkten! Blev en del pusselbitar som föll på plats både i släktträdet och i livet!
 
Tänk att vi båda kännt dragning till Julita och inte vetat varför. Ja min släkting var ju intresserad av trädgård och även jag litegrann men inte på samma nivå. Det lustiga är att vi båda bott i närheten samtidigt och inte vetat om varann! Dessutom härstammar delar av vår släkt från området och det visste ingen av oss på den tiden vi befann oss i närheten.
Har besökt Julita flera gånger och jag kan åka dit hur många gånger som helst för det är såå vackert där!
 
Nu släktforskar min nya släkting vidare och vi håller kontakten. Hon har redan hittat fler av "oss"..bl.a. i New York, spännande! :)
 

3 kommentarer:

n o r d i n g å r d e n sa...

Passande bild för texten, och jag bara älskar dessa brickor, så snygga! Vem vet, kanske ngn av dessa är våra släktingar också och så kul att du funnit en likasinnad släkting, de växer inte på trän! Snygga bilder från butiken nedan, Eija har "offrat" så skitsnygga trasmattor att ha ute, guud va fina och det är du med i dina skor!! Vi hörs!

Tina sa...

Så himla kul!
Har förmånen att ha en kusin som släktforskar, då dyker det ofta upp släktingar som vill träffas. Det är alltid lika spännande!

kramen o trevlig helg

G:a Affären sa...

Det här är ju spännande och vilket sammanträffande att ni båda känner för Julita!
Själv har jag aldrig släktforskat men det finns släktingar som har det intresset. När programmaet "vem tror du att du är" sändes, då fick jag bekräftat att jag har samma anfader som LillBabs. Och jag har alltid känt dragning till Hälsingland!

Kramar
Cia