måndag 12 maj 2014

Italien-Ådalen mässan

Jag placerade mitt bord intill den faluröda väggen vid ingången till Kullaborgs båthus. Det duggregnade nämligen lite så jag tog skydd under det utskjutande taket! Senare bröt solen fram och det blev riktigt skönt!



Bredvid mig fick jag så småningom sällskap av surdegsbagaren Ann-Britt från Österforse och en tjej som sålde sin egen resebok/kokbok med inspiration från Asien. Längre bort ser ni vattnet som omgärdar båthuset.


I övrigt såldes älgörtsdryck, granskottsdryck och marmelader från Moosegrass på bilden samt lokalt kött och fisk från Stickans kött. Andra försäljare/utställare var Meåfors getgård, Forseds getgård och två tjejer som sålde våningsfat av gammalt porslin.

Cissi Jakobsson som brukar ordna gruppresor till Italien och Karin Lidén som jobbar med mat bjöd hit en italienare från Toscana som Cissi träffat på sina matresor. Han får nu träffa mathantverkare i närområdet och inspireras av vårt mathantverk.

Här sitter italienaren Andrea Bertucci som är mathantverkare i Toscana medan Cissi presenterar honom och hans arbete. Han berättade även själv om sig själv och Italien och vi fick provsmaka italienska korvar, prosciutto och ostar. Gott! :)


Vackra målningar och fönster ut mot naturen i Kullaborgs båthus!



Bokade in mig på buffén lagad av råvaror från mathantverkare i närområdet! Mycket gott!


Så vackert med blåbärsris och ranunkler! :)




8 kommentarer:

Annica sa...

Vilken fin och trevlig mässa! Kan tro att din fina keramik var populär!
Kram
Annica i Mormorstorp

n o r d i n g å r d e n sa...

Ådalen/Italien, så läckert!!! Din keramik var ju som gjord för den mässan!! Älskar dina snygga tallrikar och vilka fina jättemanschetter!

Å va gott det såg ut med maten, och salladen i tråget, läckert!!!

Terese sa...

Hej! :)
Så roligt att du kikade in till oss och påminde mig om dig! Alldeles för längesen jag tittade in här.

Vilken fantastisk keramiker du blivit! Jag drömmer om att komma igång igen men sen vi blev med renoveringsobjekt och barn har det inte blivit nåt. Och blir jag inte färdig att sätta mig för att göra muggar så får jag väl beställa från dig. Verkligen fina, gillar formen!

Kram Terese

Unknown sa...

Trevlig mässa det där

Annas röda stol sa...

Så mycket fint du skapar!!! Jo Aklejan står bra i vatten, jag satte in i knopp för mer än en vecka sen och nu blommar de så grannt :) Kram Anna

Anna Stenberg sa...

Vad härligt! Trevlig helg! Kram Anna

Jennyshemochharmoni sa...

Härligt! Keramiken är jättefin och det ser urmysigt ut med mat och mässa. Kuuul! Kram Jenny

Odensvi gård sa...

Verkligen spännande att lyfta fram det närproducerade och hantverk tillsammans. Synd att jag bor så långt bort. Gillar dina kannor särskilt, dom har jag inte sett på bild tidigare.
Ha en bra dag...