fredag 4 september 2009

Rosor

Nu är det snart helg igen! Idag spöregnar det men det är varmt ute i alla fall.

Jag ska åka iväg med en kompis på en skördemarknad imorgon, det blir trevligt! I övrigt kanske man borde ta tag i saker inomhus som behöver göras när det ändå verkar bli grått väder.

Man kan ju även pigga upp sig med lite nya fräscha rosor i fin kruka! :)



Lyckades hitta nästan samma färg på blommorna
som på krukan faktiskt, en av varje färg :)


Det är så vackert med rosor..



Krukan matchar huset i bakgrunden...





Närbild..



Ha en riktigt härlig helg!
Kram :)

21 kommentarer:

Skatan sa...

Hej och tack det samma!

Här njuter vi av slagregn! Jädran vilken tur att vi är väl utrustade med diverse gummerat!! Det är läckert när naturen spänner sina muskler...

Jag önskar dig en riktigt fin helg.

Anna Skata

Vit som snö sa...

Här har vi också det suraste av alla sura väder! Men perfekt röjardag att gå genom o rensa bland allt onödigt!
Men det är klart man ska göra vad man kan för att pigga upp sej och rosor är väl en perfekt ide', det var en vacker sammansättning du gjort!
Trevlig helg!
Kram Cilla

Malin sa...

hej, vad fint med samma färger som på krukan, du har ögon för sådant. Idag blir det jobb 12-20, så det gör inget om det regnar he he, men jag är ledig i helgen så det vore ju skönt med sol och lite promenader. Inga marknader härikring vad jag läst så det får väl bli lite morötter och kålhuvud från Ica Maxi istället. Ha det gott i helgen, kram Malin

Annas skattkammare sa...

Så fina rosor.. Jag visar min i gårdagens inlägg men som jag skrev så är vi inte vänner, så han protesterar genom att skrumpna ihop och jag tror aldrig han blir lika fin som dina.. =)
Trevlig helg!
Kram /Anna

Anna sa...

Du, jag tror att jag har fastnat för kannan som är i samma serie som krukan Du har. Heeelt underbara!! Kärlek vid första ögonblicket!
Hej hopp - lycko topp

Helenas Hem -Om livet på landet sa...

Här har det regnat som bara den heeela natten och morgonen, men nu så skiner solen faktiskt.

Va fint det blev med rosorna och vilken SÖT kruka!

Trevlig helg!
Kram
/Helena

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det blev jättefint, rosor är alltid vackert. Du fick tag på en perfekt kruka också. Ha en bra helg
Kramis
AnnaMaria

millandante sa...

Så fina bilder och vad fint att blanda just rosa och röda! Ja rosor är allt något extra!
Hoppas ni får liite uppehåll i morgon!
Kram

n o r d i n g å r d e n sa...

Åh va fint det var med de rosorna i den krukan och den bilden med huset i bakgrunden var ju som ett vykort!!

Ha så trevligt på skördemarknaden och trevlig helg! Mari.

Anna sa...

Men du vilket pris!! Ja, kannan jag förälskade mig i kostade 225 spänn vilket var lite dyrt för "spara-Anna" så det fick vara. Blev däremot lite inspirerad att göra egna med decopagelim och bokmärken. Kanske kan bli bra??
Ja, länkat till Dig har jag gjort, gillade bloggen skarpt!

Hej svejs

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Godkvällsningen!!ÅÅ såå vackert med alla rosor! Kul att hitta in til dig!

Ha en Myyysig fredags kväll!
~~~Kramelikramis ♥ MammaMillis~~

p.s..TÄVLING HOS MIG-Välkommen!!

Useful Art sa...

Å vilka härliga bilder, såg riktigt somrigt ut trots höststämningen som är ute :)
Hoppas ni får en mysig helg!

Kram /Sara

Lissboden sa...

Oh så fina rosor. Underbara färger. De passade fint i den vackra krukan.
Jag tycker bara att de är så svåra att sköta.Därför fuskar jag ibland med oäkta men de ger inte samma känsla.
Ha det så trevligt på marknaden!
Kram/Maria

Jenny sa...

Hej!
Vilka vackra rosor, passar bra i den krukan:)

Ha en riktigt härlig dag på skördemarknaden imorgon!

Kramis Jenny

mi-rachel sa...

så vakre roser og bilder.

Lärarbostaden i grönskan sa...

Vilken underbar, helt rätt och snyggt sliten kruka! Åh, så mysigt med skördemarknad! Sådana gillar jag verkligen! Trevlig lördag och söndag!

Kram amanda

Malin sa...

skördemarknader är trevligt och vi har en inte så långt härifrån...går att få så mycket gott just nu och det är ett härligt vimmel att knala runt i...
Vi behöver allt pigga upp oss med blommor just nu och även om jag pratar höst på min blogg så är den låååång och härlig...Så söta rosor och verkligen gulligt i den krukan...

Kram från Malin

Gnistrande snö sa...

Ljuvliga rosor och så mysigt med skördemarknad. Brukar gå på skansens skördemarknad men i år hinner jag nog inte med det :-(

Ha en skön fortsättning på helgen!

Kram
Katarina

mylovelygrandma sa...

Hejsan!
Gud så söt kruka med rosor! håller kvar sommaren lite:) du undrade vad jag börjat plugga! jag läser till visual merchandiser.. men kan säga att det är ungefär som dekoratör. Drömmen är att få bli stylist :) Är helt slut efter första veckan.. kreativiteten i klassen är så stor!

Måste fråga vad för lera du gjort din vackra skylt i? har funderat på att göra sådana innan men inte hittat någon lera!

Kram på dig och ha en fin söndag!

n o r d i n g å r d e n sa...

Hej hopp, här kommer jag i ny skepnad: )

Kamomilla sa...

Oj så fina rosor i härliga färger... Man får sommarkänsla här idag! :)