fredag 15 juni 2012

Livsnjutarresan dag 3: Country Interior i Billa

Visst har vi hunnit ganska mycket hittills?! Falun m omnejd fre-lör. Körde genom vackra Dalarna ner till Sörmland och Julita Gård och Katrineholm där vi övernattade lör-sön. Sedan vidare mot Linköping på söndag morgon! Älskar att åka genom landskap efter landskap och se hur det förändras och det är ju såå vackert överallt!
Vi hade avtalat tid mitt på söndagen med Björn som har butiken Country Interior på Billa Gård på landet utanför Linköping.

Björn och Marcus bor i den här vackra flygeln på gården. Butik Country Interior hade egentligen inte öppet den här helgen men Björn var så snäll och öppnade upp för oss långväga norrlänningar! :)



Här är huset framifrån. Vi blev såå väl mottagna och bjudna på fika vid trädgårdsmöbeln här till höger.
Vi hade en otroligt trevlig pratstund, jag, Eija och Björn. Hade nog kunnat prata i flera timmar till.
Såå intressant att höra om hans affärsidé, hur han började och sedan utvecklat butiken.


Vid den här pampiga ingången kommer man in på gården och flygeln ligger till höger.
Som ni ser så var det otroligt vackert väder den här dan.


Här är hönshuset med trädgård framför. De har även påfåglar, hästar och hundar.



Det mysiga växthuset där man gärna umgås.



I den stora stallbyggnaden ligger det ett stall och även butiken vägg i vägg, här på bilden har ni stallet.



Måste säga att det var det snyggaste och stilfullaste stall jag nånsin varit in i. Kan inte skryta med att jag varit i så många stall men tror inte många stall är så här fina!  Har lyckats fånga Björn i spegeln och Eija tittar in i den vackra sadelkammaren.


Titta så fint i sadelkammaren.



Här har vi självaste stallet med spiltorna till höger! :) Här bor hästarna i första klass!
Såå snyggt! Ni ser väl det snygga rutiga golvet oxå! Här hålls även marknader vintertid!


Bild lånad från Sköna hem
Så här bor Björn och Marcus i flygeln, rustiskt och snyggt.


Bild lånad från Sköna Hem.
När vi var på besök hade det gjorts lite ommöbleringar sedan det här fotot togs.



Bild lånad från Sköna Hem.
Otroligt vackert porslin i ett såå vackert kök.


Bild lånad från Sköna Hem.
Sett från vardagsrumsdelen in i köket.
Jag och Eija fick följa med in och hjälpa till att bära ut fikat och det var verkligen lika vackert inne i huset i verkligheten som på bild!


Efter alla dessa bilder på de vackra miljöerna har vi fortfarande inte kommit till själva kärnan, dvs. butiken Country Interior! De kommer i nästa inlägg! Vill bara göra er lite nyfikna! :)
Om ni redan nu vill se mer så titta in på Country Interiors hemsida HÄR!

6 kommentarer:

Livet på Vestergård sa...

Wow vilket ställe!
Härliga foton. Kram Kicki

n o r d i n g å r d e n sa...

Jamen herregud vilket ställe de två har, så smakfullt och ja, det måste nog vara världens vackraste stall!!! Tack föt titten!! mari.

G:a Affären sa...

Det här inlägget var inspirerande att se, vilket ställe! Vilken lycka att även få komma in och kika, jag skulle ha burit in och ut fika hur många gånger som helst!
Nu ska jag scrolla tillbaka och läsa en gång till.
Ha en fin kväll!
Cia

FaB Keramik sa...

Men oj vad fint och LYXIGT! Det där stallet! Dit vill man ju bara åka... Ha en fin helg! Kram Frida

Anonym sa...

Men du vad läckert! Det var ju nästan overkligt! Trevlig helg! Kram Linda

Rummet för välbefinnande sa...

Ja, det är helt otroligt.

Jag förstår mer och mer att ni var sprängfyllda av inspiration och intryck när ni landade hos mig.
Det är så fantastiskt att få följa er på den här resan och jag blir så glad, så inspirerad och så otroligt tacksam...
Måste kopiera den här kommentaren in till Eija också, så hon får samma rader som dig nu Lisbeth.

Jag är så tacksam för att ni delar med er och visar allt detta vackra och underbara, för att ni tog er tiden att komma till mig, för att livet är så där speciellt extra bra ibland och man knappt fattar det när man är mitt i - men efteråt så förstår man hur lyckligt lottad man är.

Ha en riktigt bra dag och stor kram till dig Lisbeth och till dig Eija!