onsdag 8 september 2010

Litet loppisfynd






















Besökte en liten loppis på landet som jag varit nyfiken på så länge. De har alltid lyckats ha stängt när jag haft vägarna förbi. Huset är ett jättegammalt trähus med fina, annorlunda fönsterfoder och foder runt dörren. I lördags var det äntligen öppet.
Huset har varit en lanthandel förr i tiden. Det bestod av 4 rum och gamla tapeter fanns kvar, det var locktak, vedspis och en vit rund kakelugn. Det knastrade hemtrevligt i kakelugnen. Det var riktigt mysigt att komma in på loppisen och se en fungerande kakelugn med brasa i.
Jag var inte ute efter något särskilt men den perfekt slitna lyktan föll jag för och köpte.
Har även tagit in lite äpplen och lagt i glasburken med vatten och ställt på min grå bricka.
Nu har min fina vinst kommit med posten och jag ska hämta den på utlämningsstället idag! Kul!

Ha det bra! :)

18 kommentarer:

Fru Ekeby sa...

Vilken bra grej det är med loppisar!
Att kunna sälja av det som är "över" - och att få fynda! Och så spänningen med jakten!
Användbar och snygg lykta!

Skogslyckan sa...

Låter som en mysig loppis. Lyktan var fin med sin patina.
Kram Pia

Börjelundskan sa...

Älskar såna där gamla lyktor i zink, du hade tur som hittade den, jag ser sällan sådana.

Vad roligt att du vann den fina zinkklockan, den kommer att göra sig jättefint hemma hos dig. :)

Kram kram. Cin

Livet på Vestergård sa...

Vilken loppis.Kan riktigt se hur mysigt det måste vara.
Fin lykta!

Kamomilla sa...

Lyktor har man aldrig för många av...

Tulipa sa...

Härlig lykta!

Och så är det så fint med äpplen i vatten!


Lät som en myysig lopis!

Skön torsdag!
Kraam Mariette

Ewa`s Galleri sa...

Vad fint med äpplena i burken,det ska jag ta efter
'Jättefin blogg
Ha en fortsatt bra vecka

Marie sa...

Det lät som en riktigt mysig loppis och lyktan är jättefin!

Läste ditt förra inlägg och jag tycker så himla synd om dig, jag skulle ha blivit så arg, besviken och ledsen. Otroligt dålig säljare!!!!!!

Kram Kram
Marie

Ps. Blommorna och bären i den andra kransen kommer från min mammas trädgård. Hennes trädgård är en riktig guldgruva för en "kranstok" som mig!!!!

Alberte sa...

Fantastisk! Håper på noen skatter på høstloppisene her hjemme!

- ♥ -

Anonym sa...

Lyktan var ju jättefin!
Han fin torsdag!
kram Malin

Mitt hvite hus sa...

Høres ut som en kjempekosleig loppis.--

og lykten var kjempefin...

ønkser deg en fin dag...
klemmer =)

Unknown sa...

Hallå!

Vilken härlig loppis, jag har besökt något liknande i ödemarken någon mil utanför Hagfors en gång. Fast det var ingen lanthandel men väl ett gammalt hus som de hade som loppis.

Lyktor kan man aldrig ha för många av, speciellt inte den här årstiden.

Jag har ett par av den större varianten i ett uthus, men de är så rostiga så jag vet inte om de fungerar. Men ska kolla in det senare för de är vackra trots rosten.

Ha nu en underbar fortsatt vecka i höstsolen!

Kramar

Skatan sa...

Passande fynd till alltmer skumma kvällar...

Nu - dags för lunchkaffe och mera jobb :)

Vi ses,

Anna

Huset vid ån sa...

Vad mysigt det låter....
Tänk att det enkla är så fint!

Må så gott!
Kram T

Jes/Vita villa vila sa...

Vilket härligt inlägg!!! Fina fynd & fina foton :)

Kram Jes ♥

millandante sa...

Härligt när man hittar en ny loppis!:)
Fy så tråkigt med Blocket och den säljaren... men ljuvliga blombilder!!!!!!
KRAM

Fröken Fräken sa...

Låter som en jättemysig loppis! Till helgen ska jag INTE vara sjuk så då ska jag minsann på loppis också! :-)
Lyktan var helsöt, och jag ser allt min favoritmodell på glasburkar också.

n o r d i n g å r d e n sa...

Hallå, hallå, vilken snygg lykta, precis min stil av lykta och så snyggt du arrangerat med glasburken, äpplen i vatten, mycket vackert höststilleben, häln fr rannstaden: ) Mari.