onsdag 15 september 2010

Tur i oturen...

Ikväll när jag låg i soffan och såg på teve kom en av mina grannar inrusande efter att ha tokplingat på ringklockan och jag sprang yr upp ur soffan...
Hon trodde att lill-signe låg påkörd ute på gatan och vi sprang ut...nej, nej, nej..måtte det inte vara så..
Såg bilen och skyndade mig att runda den och det såg verkligen ut som henne på håll men så såg jag att hon hade ett grönt halsband...puh...det var inte hon. Oj, va jag hade hjärtat i halsgropen.
Blev lättad men tyckte synd om ägaren till katten på vägen..som tur var så dog katten direkt.
Ägaren hittades oxå tack vare halsband med telefonnummer. Skönt!
Skyndade mig hem och var tacksam över att jag hittade min Signe på farstukvisten.
Hon följde med in och fick extra mycket god mat! :)





Nyfikna lill-signe som följde med mig ut för att hämta in äpplen för att göra äppelmust.
Hon ville såklart se vad jag tagit med in! :)

10 kommentarer:

Norrfrids Eija sa...

Nämen kan inte du heller sova? Du kanske också är en nattsuddare som jag? Det är så skönt att pyssla med sitt när huset har tystnat....
Hu vad rädd man är om sina älsklingar, det finns ju så många faror som lurar där ute...tänker ofta denna hemska tanke när tåget kör förbi. Tur att det inte är så ofta!

Livet på Vestergård sa...

Så skönt att du hade din katt kvar på trappan!
Härliga äppelbilder.
Ha en fin dag! Kram Kicki

Skogslyckan sa...

Förstår att du fick hjärtat i halsgropen! Ha en skön torsdag!
Kram Pia

n o r d i n g å r d e n sa...

Oj, oj, vilken tur det inte var Lillsigne! Så tråkigt för ägarna till den katten men ngn tröst är ju att den dog direkt. De lever farligt men de måste ju få vara fria, allt annat är inte schysst tycker jag, hellre bra liv så länge de lever... De är så roliga katter, vill kolla och vara med överallt, så var min Oskaria också..

Din sista äppelbild där var en riktig tidningsbild! Mari.

Anonym sa...

Änglavakt för lill-Signe! "Katter måste vara fria", en myt som många tror på, själv har jag en rastgård modell XXL till mina pälsklingar. Ett klokt beslut efter att ha fått "torka upp" två av mina vänner från gatan...
Skorpan

Unknown sa...

Åh guuud vilken tur att hon klarade sig.

Jag tänker alltid på min älskling Tuddisen när jag ser din bilder på Lill-Signe, de är så lika.

Kommer aldrig nånsin att finnas nån katt som han, han var så speciell. Om man var ute så kunde man ropa på honom och då kom han springande och klappade man på sin axel så tog han sats och hoppade upp där och satte sig.

Hur får man en ny katt att göra så?....nä han var verkligen speciell på många sätt. Saknar honom så.

Gosa riktigt mycket med Lill-Signe nu och ha en mysig helg!

Kramar,
Maria

Hem och Harmoni Marie sa...

Stackars lilla katten men tur för er att det inte var lill-Signe...

Fina äpplen, visst är det mysigt med äppeltider :)

Trevlig helg! Kram Marie

Kamomilla sa...

oj, vad ruskigt för dem som förlorade sin älskade katt... :(

Malin sa...

gud vad läskigt, stackars katt på vägen. Känns som att alla utekatter dör i förtid, blir jagade av räv el påkörda. gillar inte det alls.
Men vilka vackra foton du har tagit !!!! mon dieu !!!

Rose Garden Malevik sa...

Skönt att det gick bra :)
Fina bilder :)
Håkan