tisdag 7 september 2010

Tur och otur















Det är lustigt hur olika tur och otur man har. Ena dagen hittar man något på blocket och tror att man är överens med köparen om att få köpa den och man bara går och väntar på att säljaren ska ringa och meddela att..Nu skickar jag iväg den med bussgods.
Man är glad för att man vunnit en fin klocka via bloggen och så plötsligt får man ett sms som slår ner en totalt...
Säljaren har sålt "min grej" som inte var vilken liten skitgrej som helst bakom ryggen på mig. Hon sa att hon fått mer pengar för den och att de hämtade den i lördags...Även om jag hade på känn att säljaren inte iddes skicka min vara så var vi ändå överens innan helgen...hon hade fått mitt namn och adress och funderat över hur hon skulle packa den. Hon skulle höra av sig då hon kunde åka iväg med varan till bussgods och skicka den.
Jag fick inte ens chansen att bjuda över det andra budet och hade hon sagt att "jag vill inte skicka den"...då hade jag åkt och hämtat den även om det är 110 mil tur och retur!...men vad säger man när grejen redan är hämtad och betald av nån annan för två dagar sen??!!...man blir bara besviken och arg. Spelar ju ingen roll vad man säger då. Grejen är.. att det jag skulle köpa har jag letat efter i ett års tid och de dyker inte upp bara så där...jag ville verkligen ha den!
Nu är det bara att svälja förtreten och söka vidare...

Ha en bra dag i solen!
Kram :)

10 kommentarer:

Malin sa...

Jag kan skicka en "hit-man" till säljaren och göra upp he he.
Jag skulle bli skitsur och skriva så många minus på hennes sida och sen skulle jag spotta på henne i fantasin. Jag gillar att hämnas och vänder aldrig den andra kinden till. Hoppas att du hittar det du söker hos ngn seriösare, kram Malin

Mys och hemtrevnad sa...

ja, man kan bli sur för mindre. Jag brukar intala mig att det är någon mening med allt så det kanske visar sig att du hittar en ännu finare av det du letar efter nu!!! kramis semlan

Livet på Vestergård sa...

Så synd! Hoppas att du hittar det du söker.
Kram Kicki

n o r d i n g å r d e n sa...

Nej men gud va fräckt!! När ni var överens och det var bestämt att du skulle köpa den och hon skulle skicka! Och som du säger, hon hade kunnat kontakta dig och sagt att en annan bjudit över och om du ändå vill ha den med prishöjning alt. att du hämtat den själv! Så omoraliskt och fräsckt! Men så är folk, tyvärr...jag skulle inte kunnat sova om jag hade betett mej så. Tur du vann en klocka, ngt att vara glad över i af, vackra höstblommor du fotat! Hoppas du snart hittar ngt likn igen! Mari.

Hem och Harmoni Marie sa...

Usch så trist! Sånt kan verkligen göra en ledsen...
Håller tummarna för att en ännu finare sak kommer din väg istället, och det så snart som möjligt.

Kram Marie

20-talshuset sa...

Ledsen för din skull. Så tråkigt när man inte kan lita på människor och kan göra affärer på ett ärligt och sjyst sätt. Men jag hoppas och tror du hittar något du gillar ännu bättre. Det där var nog inte menat för dig på ngt sätt. Kram Anna

Lissboden sa...

Hej!
Jättefin klocka du vunnit, grattis!
Jag känner nästan precis igen din historia om blocketköpet. Jag råkade ut för detsamma i somras när jag trodde att jag köpt ett antikt klädskåp. Det var en köpare "som blev så ledsen att jag fått det så hon säljaren var tvungen att sälja det till henne".
Jag förstår dig med andra ord men vi får trösta oss med att huvudsaken är att vi är friska:)
Må så gott och ha en fin vecka!
Kramar från Maria

Lilla Blanka sa...

Hej goa vän!

Nä usch vad tråkigt :(
Väldigt oproffsig säljare!

Jag råkade ut för en liknande Blocket-säljare som jag kommit överens med och sedan när jag skulle åka och hämta mailade hon och sa att hon hade en annan köpare och att priset nu var 4 ggr så högt (!) Sedan såg jag att samma annons ett par veckor senare och mailade henne igen och frågade om den andra köparen backat ut. "Nej, nu är det 3 köpare" sa hon och sa vad "budet" nu låg på... vilken skojare!

Hoppas du hittar det du söker, nån annanstans hos en seriös säljare..

Kanske jag råkar ha det i min lilla Bloggbutik :) Vem vet.!

Kraaaaam
Mia

Alberte sa...

Først: Tusen takk for dine superhyggelige hilsener! Så: Skikkelig dårlig gjort av selger. En avtale holder man!!!!
Kjipt!
klem, Jannicke

Jenny sa...

Men vilken dålig stil av den säljaren!! Ni hade ju en överenskommelse och den borde hon hållit..synd att det inte var på Tradera då hade du kunnat lämna "negativt omdöme"..

Grattis till bloggvinsten i alla fall:)

Ha en bra dag!

kraam Jenny