tisdag 5 april 2011

I mitt vitrinskåp

I mitt "avlagda" vitrinskåp hamnade alla mina tyger. Kom på att det skulle va väldigt praktiskt och inspirerande att ha tygerna här.


De är sorterade färgmässigt så jag snabbt kan hitta om jag söker en
särskild färg.


Även fyndade kökshanddukar ligger här, man vet aldrig vad de
kan tänkas användas till.


Skåpet är nästan fullt!
Överst ligger mina presentsnören och i lådan längst ner i skåpet finns presentpapper.
Ibland köper jag på mig udda sängkläder i mönster som jag gillar för att sedan sy
något av det.

Håller er lite på halster gällande utlottning som kommer snart! :)

16 kommentarer:

kråke sa...

Det var inget dåligt innehåll!! Härliga färger och mönster!! :)

kramis kråke

Älfgärdet sa...

Det är ordning som jag önskar jag hade det :). Men ligger det i ett vitrinskåp så kanske man måste??? Bra idé! Så vackert när man ser tygerna spela mot & med varandra.

Norrfrids Eija sa...

Så vackert att låta skatterna synas, vilken bra idé, undrar om inte jag ska ta efter detta i mitt kommande arbetsrum för jag har också en herrans massa tyg liggandes, inte så vackert färgstämda som du har, mer som en sillsallad skulle jag tro!
Visst är det härligt vårigt ute nu...
Eija

Fröken C sa...

Vilket härlig skåp!!!!!
Verkligen inspiration till att sy:))

Ha det gott!
Kram C

Kamomilla sa...

Ett riktigt inspirerande skåp!!

Bara Sara sa...

Åh va vackert!

Bygdegården sa...

Oh vilket mumsigt linneskåp, man blir glad av att titta på det. Ska vid nästa lediga dag sortera upp mina tyger/gardiner med ditt skåp som förebild! :) kram /emma

n o r d i n g å r d e n sa...

Tänk att det kan bli sdå snyggt med textiler! Och i färgordning, fint och praktiskt, spännande med utlottningen!! Mari.

Tina sa...

Det är så snyggt när tyget syns så där! Har bara glas och porslin i mina men blir så sugen på att göra samma som du i ett av skåpen..LÄCKERT!

Ha en bra dag!

Skogslyckan sa...

Tänk att tyger kan vara så vackra!
Kram Pia

Jenny sa...

Vilken bra idé!
Vad många vackra tyger du har:)

Kraam Jenny

Anonym sa...

vad fint! Älskar ordning och reda! Skulle gärna vilja ha ett liknande... men jag har ingen plats... :(

kram p.

Börjelundskan sa...

Hej och tack för grattiset. Vad glad jag blev för att du inte har glömt bort mig ;).

Guud, jag skulle vilja flytta in i ditt vitrinskåp med en gång, jag älskar tyggömmor. (fniss)

Jag är också en samlare på massa tyger och band, kan inte få nog av dom. Kruxet är bara att jag kan inte ha framme min samling på grund av platsbrist, åhhh vad jag önskade mig ett sånt vitrinskåp att stoppa mina tyger i. Lyckans ost!!

Kram på dig vännen. Cin

Livet på Vestergård sa...

Vilket inspirerande skåp :)
Kram Kicki

Babbi - Foto och bloggdesign sa...

Shit, tror jag har EN sån där handduk som du har ett helt skåp av! xD

nettan sa...

Måste vara härligt att kunna ha ett sånt stort inspirerande skåp full av tyger, själv är jag en beundrare av gammal linne!
mvh nettan