måndag 4 april 2011

Älska textil












Textil gör verkligen skillnad!
Om man vill förändra nåt lite snabbt och billigt så är verkligen textilier kanon!
Jag har ett helt vitrinskåp fullt med tyger, såna som jag köpt bara för att.
Den här boken SY, Älska Textil, består inte av så mycket text men måånga inspirerande bilder och en hel del tips! (köpt på Ikea förresten) Snygga foton är det oxå!
Har kommit på flera saker jag vill göra sen jag tittade i den!..och jag har sytt nåt som jag tänkte lotta ut framöver, vad det är får ni se sen!
Som ni ser så var även lill-signe nyfiken på boken! :)

10 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Jag har sett den boken på Ikea..men inte köpt den, kanske man borde det nästa gång..
Jag har inte sytt på länge, men nu vaknar lusten för att sy sakta då vår solen kommer fram..
Kraaam Anette

Skogslyckan sa...

Böcker är en sån härlig källa till inspiration! Och man kan ta fram den om och om igen...
Ha en fin start på veckan!
Kram Pia

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Det ligger en del tyger hemma på hyllan, men vad ska man göra med det!? Kul med en liten inspirationskälla!
Ha en bra dag!

Norrfrids Eija sa...

Jösses så läckra bilder du tar - ja den boken tittade jag i när jag var på Ikea senast, många annorlunda idéer fanns det i den! Spännande med din utlottning...
Eija

Anonym sa...

jättefin bok! Kankse tom inspirerar en som mig - med sytummen mitt i handen ;)

Kram p.

n o r d i n g å r d e n sa...

Lill-Signe, vilken goding hon ärr, hon fattar nog lika mycket av sömnad o textil som jag gör =) men boken ser verkligen inbjudande ut med vackra bilder, så jag skulle nog bli inspirerad av den, bara inte att skapa det, tänk om jag hade den kunskapen, och intresset för jag tycker allt sånt här är så vackert och ger en hemtrevnad med pricken över i.... Mari.

Unknown sa...

Vilken härlig bok, jag har inte sett den tidigare faktiskt.

Jag tillhör också kategorin tygsamlare, har en massa tyger på lager och en massa idéer så klart men kommer liksom aldrig till skott.

Ska bli spännande att se vad du har gjort, dessutom gillar jag utlottningar. =)


Hoppas allt är bra och att ni får en fin vecka!

Kraaaaaaam

PS. Lill-Signe är såååååå söt. DS.

Kamomilla sa...

Ser ju inspirerande ut- måste kolla upp den :)

Lissboden sa...

Fina tyger och boken ser riktigt trevlig ut. Den ska jag titta efter när jag besöker IKEA nästa gång.
Lilla Signe är förstås finast idag.
Vad härligt det låter att du kan åka skidor fortfarande. Här har snön smält bort nu men å andra sidan har det börjat komma upp lite skott här och var.
Må så gott i veckan!
Kram från Maria

kråke sa...

Boken ligger brevid sängen har precis köpt en egen(snodde mammas innan) och ligger och njuter av vackra bilder och tips:)) Den är fantastiskt välgjord och jag köpte min just nu för 49 kr på ikea:))))...man blir ju lycklig av bara det;))

kram på dig

kråke