söndag 17 april 2011

Äntligen penséer

Äntligen hittade jag penséer att köpa även här i min stad men det fanns endast små penséer. Det gjorde iofs ingenting, blev glad över det lilla.
De fick stå inne de första dagarna för det var så kalla nätter. Efter det har det varit lite varma dagar men de står i skuggläge så de får inte så mycket sol. Hoppas de tar sig.







Såg att det nu även finns normalstora penséer så jag ska gå och köpa det oxå.

Idag hade jag bestämt mig för att sitta ute, ta en kopp kaffe och läsa en bok. Det stormade ute men jag lyckades hitta lite lä i solen och satt envist kvar i ca 4 timmar innan stormen fick mig att lessna.
Jag läste ut Mikael Nyqvists bok om sin barndom "När barnet lagt sig" och började på boken som Jessica Andersson skrivit om sin barndom "När kalla nätter plågar mig med minnen av hur det var".
Intressant att få en annan bild av människor som man trodde sig veta hur de är bara för att de är kända.

Hoppas ni haft en skön helg! :)

14 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det är jättefin färg på dina penséer, och dom små är mycket mer vindtåliga. Så det var ett bra köp.
Ha en fin påskvecka
Kramar
AnnaMaria

kråke sa...

Söt liten men naggande god pensée;)) Här har solen värmt oss men jag håller med dig vinden har varit frisk:) Kram på dig

kråke

Ardisia sa...

Hej där!
Bra boktips, tack!

penser har nu börjats synas lite var & här. Jag köpte en tiolåda i fredags, både stora & små. Hade velat ha ljuslila eller vita men fanns inte. Men iofs är de fina i alla färger =)

Ha en bra start på veckan! Kramis Mia

Malin sa...

inte illa att härda ut så länge ändå, böcker är nice. Har du tagit fram din lilla fina griffeltavleskylt oxå nu då he he?

A House With A View sa...

Jääääättefin färg på dina penseer!! Här har planterats en del i helgen också, hääärligt!!

Kraaaaaaaaaaaaam aka

Vit som snö sa...

Vad skönt det låter med en dag i solen med en bra bok. Storm var det här oxå och den håller i sej men väldigt soligt o fint ändå.
Söta penséer, längtar oxå efter dom nu. Dom brukar ju vara tappra även om dom råkar frysa lite:)
Önskar dej en fin påskvecka!
Kram Cilla

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilka fina bilder, den mittersta var bara så proffsig! Söta små penseer, jag gillar de små bättre än de stora faktiskt men ska man ha dem i en jättekruka så gör sig ju de stora kanske bättre...vilka bra böcker! Jag skulle tänka mej att läsa båda faktiskt! Jag gillar verklighetsbaserade böcker, nutidsdrama... Nu har blåsten kommit hit!! Mari.

n o r d i n g å r d e n sa...

Herj igen & godmorgon=)

Nej, skänken är inte ny, den är gammal, den stod i lillstugans sovrum, nu har jag kånkat ut den, den ockragula och denna fick byta plats, saker ser nya ut bara de får en ny plats....

Lissboden sa...

Vad konstigt att de inte säljer stora penséer hos er däruppe?!? Här finns lite av varje och idén till att köpa de vinröda fick jag hos dig förra året. Jag skulle gärna köpa några till dig men det är lite för långt att skicka dem.
Böckerna du läser verkar intressanta. Jag gillar Mikael Nyqvist mycket så den ska jag nog kolla efter.
Må så gott1
Kram från Maria

linnea-maria sa...

Åh vilka vackra fotografier! Själv gillar jag små, violliknande penseer bäst. Jag har en sort som jag spar från år till år, jag ser till att jag inte har några andra penseer som kan blanda sig med dem. Yesterday today and tomorrow heter de och är vita när de slår ut och ändrar färg till lila allt eftersom. Det är så snyggt att plantera en hel hink med bara dem. Ha en fin vecka /Therese

Lissboden sa...

Hej igen!
Vad roligt att det kommit hem stora rosa-vinröda nu. Då slipper jag skicka till dig:))
Jag glömde skriva att jag tycker att de lila också är jättefina.
Ha det gott!
Kram/Maria

tre nyanser av vitt sa...

Hej
Fina bilder! Synd att det blåser så. Det blåser väldigt hos min kusin uppe i Gällivare också. Här har det varit kanonväder idag, nästan så man blir lite chockad av att det kan vara så varmt redan i april. Det känns inte som det var så länge sedan det var 26 grader minus.
Må så gott
kram Marie

Färjtorp sa...

Ja nu är man verkligen sugen på lite penseer, men jag måste nog vänta lite till här där jag bor...

Söta var dem!
Kram Johanna

Michaela Eriksson sa...

Såå mysigt med penseer! Skall snart hämta hem några också..:)

Hoppas allt är bra.

kram/
Smulan