fredag 10 december 2010

Askungen på bal

Vad är väl en bal på slottet då man kan gå på julfest på jobbet??!!
Det verkar gälla mig i alla fall! :) Igår kväll var jag på en trevlig julfest på jobbet där alla deltagit och hjälpt till i grupper att beställa mat, laga mat och skurit upp och lagt fram m.m.
Vi hade en dukningsgrupp som ordnade det jättemysigt!
Vi åt så vi höll på att spricka av den goda julmaten och det fanns mycket att välja på. Det var roliga jullekar och även lite dans.
När kvällen började lida mot sitt slut så packade jag ihop mina saker i min väska och la mina festpumps överst på väskan eftersom den inte gick att stänga. Tog på ytterkläder och stövlar och fick skjuts hem. När jag kommer hem är det bara en sko kvar i väskan. Vart tog den vägen? Mina favvoskor!

Imorse när jag kom till jobbet stod skon på bordet, det första man ser när man kommer in genom dörren. Jag hade tydligen tappat den redan i trappen på väg ut från jobbet.
Min chef hade hittat den, fotat den och kommit in med den i handen in på jobbet och alla undrade: Vaaaaaaaaaar är askungen? Vem är askungen?...
tills jag kom och blev glatt överraskad över min sko där på bordet vid ingången.
Askungen var hittad! :)

Nu undrar ju alla...vad händer nu? Måste du gifta dig med chefen nu? hehe...
Numer heter jag Askungen på jobbet! :)


Önskar er en trevlig helg!

/Askungen

10 kommentarer:

Unknown sa...

Haha Askungen....det låter gulligt ;-)

Ville bara önska dig en sån där underbar adventshelg och tala om att fler bilder på skåpet kommer till veckan.

Kraaaaaaaaam

n o r d i n g å r d e n sa...

Heja Askungen! Ja men vara gift med chefen kanske inte blir helt tokigt, J läser väl inte din blogg, ha, ha... vilken tur du fick tillbaka skon! Vacker julkrans på dörren, ha en mysig helg! Mari.

Lissboden sa...

Hej Askungen!
Vilken rolig berättelse. Du verkar ha haft jätteroligt på festen.
Vi andra får väl titta på Nobelfesten idag istället.
Vad fint du gjort hemma ser jag i dina tidigare inlägg.
Må så gott och ha en fin helg!
Kram från Maria

Malin sa...

great story, du kommer nog få höra ditt nya namn länge på jobbet.
Vi ska ha julbord nästa vecka på en fancy restaurang här i JKPG, gratis är gott annars har jag svårt för att svulla just nu, det tar stopp väldigt fort med tjockmagen nedanför magsäcken, det konstiga är att maten tar stopp men godiset slinker alltid ner ändå.

Norregård sa...

Han provade väl så den passade;o)

Ha en trevlig kväll då Askungen!!
Kram Malin

Fröken Fräken sa...

Här hade vi också julfest med jobbet igår, och märkligt få var på jobbet idag.. hum, hm.. kanske de också tappat sina skor och inte kunde ta sig till jobbet därför..? Tur ändå att du fick igen din favoritsko!

Livet på Vestergård sa...

Vilken tur att det blev ett lyckligt slut på sagan *hm...* julfesten och du fick tillbaks din sko!
Ha en skön helg! Kram Kicki

Kamomilla sa...

Haha! Vilken härlig story!! Sånt händer ju bara i sagorna och så får du vara mitt i en riktig saga :)

Zinkhjärtat ♥ sa...

Det var väl tur att Askungen fick tillbaka sin sko:)
Jättefin krans!!
Stor Kram Annelie ♥

Villa Frejas bokblogg sa...

Åh vilken underbar saga i verkliga livet ;)