måndag 13 december 2010

Av en slump


Bild från Ekensberg, ett av Lars Sjöbergs hus.

Ibland råkar man bara på saker.
I lördags gick jag på stan för att köpa 2 julklappar och råkade se en plansch där det stod att Lars Sjöberg, ni vet han med "Nio hus och en kyrka" ,som jag berättade om förra veckan, skulle ha föreläsning samma dag kl. 14 i min stad!!! Ja, inte bara i min stad utan i Tingshuset på min gata och det var gratis! Vilken tur!! :)
Ringde en arbetskompis som ville följa med och jag stegade iväg till Tingshuset med raska steg i kylan. Där utanför stod Lars Sjöberg själv och sa till mig: "De där målmedvetna stegen kan man ju inte ta miste på var dom ska!" :) Alldeles riktigt sa jag och log!
Det var en intressant föreläsning och han sålde även böcker efteråt.
Tingshuset i sig är ett fantastiskt hus med väldigt speciell inredning. Får visa bilder från det huset en annan gång!

Hoppas er helg varit bra! Ha en mysig luciakväll!
Kram :)

12 kommentarer:

Malin sa...

vad roligt att du fick se och lyssna på honom, vilken skön slump.

Sköna o Gröna Ting sa...

Tjingeling i julstugan!

TÄVLING hos mig, var med du oxå!
Julkramar ifrån mig...
Marianne

Norregård sa...

Härligt!! Vilken tur;o)

Kram Malin

Jennyshemochharmoni sa...

Vilken lyckträff! Helt underbart hus! Kram

Livet på Vestergård sa...

Vilken tur du hade som fick gå på föreläsningen!
Ha en skön luciakväll du också.
Kram Kicki

Norrfrids Eija sa...

Nu har man missat något IGEN! Varför har jag inte sett en endaste liten notis om detta? Det hade varit högintressant att närvara, älskar gamla hus och hans hus! Attans....
Ang. olyckan så var det en singelolycka, det var halt och jag fick sladd. Nog vurpade bilen några gånger allt, men jag och Amanda-hunden klarade oss med en chock.
Kör försiktigt,
Eija

Börjelundskan sa...

Vilken tur du hade att han kom till din stad, och gratis sen på köpet. Tyvärr har jag missat detta program som ALLA pratar om, ....fasiken också !! Tror att jag har missat reprisen t.om.

Varma julekramar Cin

n o r d i n g å r d e n sa...

Men vilken tur, nu när du berättat om honom på bloggen nyligen också, att få se och höra honom! Mari.

Tina sa...

Det var ju verkligen ett sammanträffande! Livet väver samman saker på ett märkligt sätt ibland.

Kram/Tina

Mitt hvite hus sa...

så hyggelig da..kjekt med slike slump treff..

ha en fin Lucia kveld..

klemmer =))

Lissboden sa...

Hej Lisbeth!
Vilken underbar miljö och jag kan tänka mig att det var en intressant föreläsning.
Jag hoppas att du kan använda kudden i något rum nu till jul.
Ha en härlig vintervecka!
Kram från Maria

Ewa`s Galleri sa...

Vilken tur du hade att han kom just till din gata,jag har spelat in programmet men inte hunnit se den än
Ha en bra vecka