onsdag 8 december 2010

Lite detaljer i hallen

Det blev ju väldigt mörka bilder sist jag visade den övre hallen då det var nypyntat. Oroa er inte, jag ska inte visa alla bilder igen!:)
Det blir lite detaljer bara.




Granriset i grå korg med hemsydda hjärtan
och min zinkgran framför.





Min fina klocka från Nordljus med ett
kast nedanför.




Lite förvaring under skrivbordet.
Sockerlåda med tidningar, en pall som är bra
att ha och en grå korg.




Det enda röda i hallen är handtaget på den
grå korgen....





och den slitna kransen på väggen.



Ha en bra dag! :)

11 kommentarer:

Tina sa...

Det är ju detaljerna som gör det, stämmer verkligen här!
Så fint du gjort, jag har inte kommit igång med mitt pyntande ännu. Blir väl färdig till Lucia.
Kram/Tina

irene sa...

Mycket trevloga detaljer!
Like it!

Ha en fin dag!

Kram Irene

Börjelundskan sa...

Sååå julfint du har gjort, gillar grått till jul , det känns lite mer gammaldags och jag får en "Viktor Rydberg"-känsla på nåt sätt av dina fina bilder.

Jag gillar när julfärgerna är vadmalsgråa med lite mörkröda detaljer :),.... sen får man väl inte glömma all naturmaterial i skogen förstås med granar och kottar. Jag har inte kunnat dra upp några dikesgranar ännu, för det har ju varit stenhårt i marken tidigt i år, ... det blir att ta till sekatören har jag insett. :)

Ha en skön vecka i snölandskapet. Kram Cin

Villa Frejas bokblogg sa...

Jag vet att du skrev om det för ett bra tag sedan, men... vad använde du för färg när du målade ditt skrivbord som du visar i bild? Jag har ett lika dant och kan inte bestämma mig för om jag ska måla det vitt eller liknande ditt i vadmalsgrå.

Malin sa...

jag tycker att du visar för lite bakbilder eller laga matbilder he he, skojar bara. Du har verkligen fått till en mysig julstämning i din hall utan glitter och plast. Superfint, jag är mer tvärtom fast hade jag haft ett gammalt hus som du skulle jag oxå ha det lite mer som du. Ja du fattar.

n o r d i n g å r d e n sa...

Hallå där, så mycket fint i din övre hall, du får bjuda in till glöggparty där ju:) och den grå korgen med rött handtag, så ovnalig och vacker julkorg! Den hamnar väl i köket sedan, den tål att synas, skitsnygg! Mari.

Mitt hvite hus sa...

for en koselig stemning i hallen din... flotte deatljer... og de er jo viktige for oss O=)=)

nyt av dagen..

klemmer =))

Jenny sa...

Jättefina detaljer!

Ha en fortsatt bra dag!

Kraam Jenny

Livet på Vestergård sa...

Så jättefint det är med grått! Du har verkligen en trivsam hall.
Kram Kicki

Kamomilla sa...

I Like!

Norrfrids Eija sa...

Vi båda verkar ha väldig fokus på hallen just nu, he he, jag borde ta tag i något av de andra rummen som inte är så bildsköna! Nåväl, besökarna får ett gott första intryck iallafall, och så blir man glad själv när man kommer hem! Fast idag blev jag inte glad för en av ullkulorna var uppäten. Visste nästan hur det skulle gå...
Vadmalsgrått, det beskriver exakt den tonen som du har i din hall...där satt den!

Ja, jag har sålt en del fårskinn, men har inte haft många till att börja med så har inte vågat göra så mycket reklam. Inte för att jag inte skulle orka bereda utan för att jag helt enkelt inte har någon stor flock ännu...och de flesta djuren ska få leva och föröka sig. Nu var det bagglammen och stora stygga baggen som fick "fara till himlen"...Kanske skulle man kunna införa en väntelista...
Ha det fint,
Eija